Ülemiste keskus on Tallinna populaarseim kaubanduskeskus
25.10.2023
25.10.2023
Ülemiste keskus on kõige tuntum ja kõige suurema ostjaskonnaga keskus, kus on viimase kahe kuu jooksul kaupu ostnud või teenuseid tarbinud 35% pealinna piirkonna elanikest. Ülemiste on jätkuvalt ka maineliider, mida hinnatakse kui laia kaubavalikut ning meeldivat ja kogu perele sobivat ostukeskkonda pakkuvat keskust. Teisele ja kolmandale kohale jäävad nii tuntuse kui ka ostjaskonna suuruse poolest Rocca al Mare ja Kristiine keskus. „Esikolmikule järgnevad Kaubamaja ja Viru keskus, mille mainekuvandile on sel aastal mõjunud negatiivselt teetööd kesklinnas: elanikud hindavad nii nende keskuste asukohta kui ka transpordiühendust madalamalt kui eelmisel aastal,“ rääkis uuringuekspert Anu Varblane. Edasi järgnevad Lasnamäe Centrum ja T1. „Seoses ümberpositsioneerumisega on T1 taas rohkem pildis olnud ja see väljendub ka spontaanse tuntuse kasvus. T1 puhul saab välja tuua ka seda, et kui üldiselt tajuvad elanikud keskusi suhteliselt sarnasena, siis T1 peetakse kõige rohkem eristuvaks,“ lisas Varblane.
Pea kõigi peamiste kaubagruppide ostmisel on Tallinna kõige eelistatum kaubanduskeskus Ülemiste keskus, ent erandiks on parfümeeria- ja kosmeetikatooted. Neid meeldib pealinna piirkonna inimestele kõige enam osta Kaubamajast. Mööblit ja sisustuskaupu eelistab enam kui 40% elanikest osta mujalt kui kaubanduskeskustest, kuid keskuste hulgas on selles kategoorias esikohal Järve keskus.
Tallinna atraktiivseimaks rõivaketiks on jätkuvalt H&M. Lasteriiete ostukohana on aga H&M viimase kolme aasta jooksul oluliselt populaarsust kaotanud ning samal ajal on väga jõulise kasvu teinud Pepco. Jalatsite kaubagrupis on märkimisväärselt kasvanud Weekendi eelistajate arv.
Ka kaubanduskeskustes asuvatest söögikohtadest külastavad Tallinna ja Harjumaa elanikud kõige rohkem just neid, mis asuvad Ülemistes: sealseid toidukohti külastab iga kolmas, kes kaubanduskeskustes söömas käib. Kõige populaarsemate söögikohtade pingerida on püsinud suuremate muutusteta: esikohal on Lido, millele järgnevad olulise vahega Chopsticks, Da Vinci pasta&pizza ning Vapiano.
Uuring viidi läbi telefoni teel perioodil 14.–30. august ning sellele vastas 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74.
Loe ka:
– Tallinna kaubanduskeskuste seireuuring
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.