Uuring: fossiilkütusega autode ostud tehakse pigem tänavu
08.05.2024
08.05.2024
Bensiini eelistaks kütusena tänavustest autoostu planeerijatest 26%, kuid edaspidi ostu kavandajatest vaid 18%. Ka diiselmootori eelistus langeb tänavuselt 20%-lt 17%-le. Kõige populaarsemaks eelistuseks on hübriidmootor, mida sooviks järgmisena 43% uue auto planeerijatest. Elektriautot näeb oma järgmise autona 11% eestimaalastest. Sel aastal uue auto ostu plaanivate inimeste seas on maasturi eelistajaid 43%.
„Tundsime ka huvi, kuivõrd oluliseks peetakse auto valimisel kütusekulu ja süsinikdioksiidi heidet, kuid erilisi muutusi siin võrreldes kahe aasta taguse uuringuga ei ole,“ tõi Triinu Ojala välja. „Kuivõrd tulevase automaksu tingimused ei ole veel lõplikult paigas, peab näiteks süsinikdioksiidi heidet kõige olulisemaks või väga oluliseks teguriks sama suurusjärk ehk iga viies vastaja,“ lisas ta. Samas on mõnevõrra (44%-lt 39%-le) langenud nende hulk, kes peavad seda ebaoluliseks.
Tuntuimaks ja suurima ostuhuviga margiks on jätkuvalt ja ülekaalukalt Toyota, järgnevad Škoda ja Volkswagen. Üldise meeldivuse edetabelit juhib aga Volvo.
Oma praegusele automargile plaanib truuks jääda 70% Eestis küsitletuist. Kõige enam väljendasid hoiakulist lojaalsust senisele margile BMW, Toyota, Fordi ja Volkswageni omanikud.
Autoeelistuste teemalist trendiuuringut „Car Brand Health“ on Kantar Emor korraldanud Balti riikides alates 2005. aastast. Uuring viidi läbi inimeste seas, kel on kuni seitse aastat vana auto ja kes tegid toona ise automargi valiku või kes plaanivad järgneva kahe aasta jooksul osta uue, seni kasutamata auto. Nii Eestis, Lätis kui Leedus küsitleti üle 700 inimese, seega küsitleti kolme riigi peale kokku 2100 inimest. Uuring viidi läbi veebis selle aasta veebruaris ja märtsis. Uuring kaardistab automarkide maineprofiili arengut ning eelistusi järgmise auto ostul.
Loe ka:
– Kuidas liigume edasi elektriautode turul?
– Automaksu toetavad kõige enam valitsuskoalitsiooni erakondade valijad
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.