Uuring: kindlustustoodetest kaalutakse enim elu- ja reisikindlustuse soetamist
30.05.2024
30.05.2024
Elukindlustuse on soetanud 24% vastanutest ning pea kolmandik on sellele mõelnud. Reisikindlustust on kasutanud 34% vastanutest ning 28% on sellele mõelnud. Üks vähem levinud (4% märkis, et on selle soetanud) kindlustustooteid on lemmiklooma/kodulooma kindlustus, samas 15% on selle soetamisele mõelnud. „Rida kindlustustooteid on üht- või teistpidi vara omanikule kohustuslikud, näiteks kodukindlustus pangalaenu võtjale või liikluskindlustus autoomanikule. Sestap oli eriti huvitav näha, kui palju pakuvad huvi just need tooted, mille inimene omal soovil endale juurde valib,“ rääkis Kantar Emori uuringuspetsialist Katariina Mäll. Pea kaks kolmandikku inimestest peab kindlustust vajalikuks, et tunda end turvalisemalt. Samas viiendik elanikkonnast leiab, et kindlustusele kulutatud raha võib minna raisku ning nad eelistavad ise võimalikeks õnnetusjuhtumiteks säästa. “Need inimesed tõid välja, et kindlustus on muutunud aja jooksul kallimaks või pole kindlustus neile taskukohane sõltuvalt sissetulekust või vanusest,” kommenteeris Mäll.
Kindlustusbrändidest meenuvad Eesti elanikele esmalt IF Kindlustus, ERGO ja Salva Kindlustus. Tuntuse esikümnesse kuuluvad veel Swedbank, Seesam, PZU, IIZI, SEB, LHV ja Gjensidige kindlustusettevõtted. Kindlustusettevõtte valimisel on inimeste jaoks kõige olulisemad kriteeriumid hind, ettevõtte maine ja usaldusväärsus ning varasem kogemus kahjukäsitlusega. Uuringus osalenud pidasid usaldusväärsemateks IF Kindlustust, Swedbanki ning ERGO kindlustust.
Kantar Emori kindlustusbrändide trendiuuring kaardistas Eesti kindlustusbrändide tuntust, kokkupuuteid, kriteeriume kindlustuse valimisel ja ettevõtete kuvandit. Kantar Emor viis uuringu läbi veebis perioodil 11.04.–18.04.2024 ja selles osales 1102 Eesti elanikku vanuses 18+.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.