Uus trendiuuring toob fookusesse trendid ja hoiakud ilumaailmas
31.01.2024
31.01.2024
Katariina, räägi inimestele, kes sõna trendiuuring ehk esimest korda kuulevad, et mida trendiuuringud endast kujutavad?
Kantar Emori trendiuuringud on n-ö korduvuuringud, mis kaardistavad erinevate valdkondade suundumusi ja turuolukorda. Meie trendiuuringud on head tööriistad ettevõtetele, kes tahavad strateegilisel planeerimisel teha andmepõhiseid otsuseid. Trendiuuringute läbiviijad analüüsivad valdkonna eripärasid ja pakuvad lahendusi, põhinedes uuringu andmetel.
Kust tekkis mõte luua uus uuring just iluteemadel ja kuidas iseloomustaksid ühe uue trendiuuringu loomise protsessi?
Esmane idee iluteemaliseks uuringuks tekkis meie endisel kolleegil Heidi Reinsonil, arendasime seda edasi. Mina avastasin KantarAtlase andmebaasiga tutvudes, et meil on olemas palju andmeid, mis on seotud just iluteemade ja välimusega ning Eesti elanikkonna hoiakutega neis küsimustes. Need andmed uuenevad iga-aastaselt ja nii saame uuringus jälgida ka pikemaajalist trendi.
Eestis on mitmeid ilupoode ja ilutoodete veebipoode, näiteks I.L.U., Tradehouse, Ideaalkosmeetika, Loverte, Douglas, Apotheka Beauty ja teised. Lisaks läbis hiljuti uuenduskuuri Kehapood, mis kannab nüüd nime Macta Beauty. Kui paljud on seda muutust märganud? Ehk on külastajad tähele pannud Kaubamaja ilumaailma ja Apotheka iluosakonna uuenduskuure, mis meelitavad uudistama ja avastama.
Trendiuuringu loomine on huvitav protsess, selleks tuleb olla avatud silmaringiga ja jälgida hoolikalt erinevates valdkondades toimuvat. Seejärel tuleb sukelduda selle valdkonna tagamaadesse ja uurida täpsemalt turul toimuva kohta.
Tutvusringkonnas arutades tuli välja, et mitmed ilutrendid jõuavad Eestisse hilinemisega ja mõned maailmas populaarsed ilutooted ei ole siin saadaval. Seetõttu on huvitav uurida ilutoodete ostmise ja kasutamise harjumusi Eesti elanike seas. See annab põneva ülevaate eelistustest ja sellest, mis turul toimub.
Video: Katariina Mäll tutvustab uut uuringut.
Oled KantarAtlase andmete põhjal loonud ka persoonad, lähtudes nende hoiakutest ja ilutoodete tarbimisharjumustest. Milline persoona sina neist enda hinnangul oled ja miks? Milline vanasõna iseloomustab sinu suhtumist iluteemadesse?
Esmalt meenus kõige meeldejäävam ütlus „ilu on vaataja silmades“ ja see ilmselt kirjeldab minu suhtumist iluteemadesse kõige selgemalt. Ma tunnen, et igaüks näeb ilu erinevalt.
Meie kaheksast loodud ilutoodete tarbija tüpaažist samastan end eelkõige ilumeelse ja uuele avatud persoonaga. Selline persoona kannab meil nime Kati, ta hoolitseb oma välimuse eest ning on valmis kulutama raha hügieeni- ja kosmeetikatoodetele, ta küsib nõu teistelt inimestelt ja suuremate ostude eel teeb hinnavõrdlusi.
Lõpetuseks ütle palun, kellele selle uuringu andmed eelkõige kasulikud oleksid ja miks tasub selle uuringuga lähemalt tutvuda?
See uuring annab eelkõige võimaluse teha nutikaid ja kaalutletuid turundusotsuseid iluvaldkonnas tegutsevatel ettevõtetel, kõige praktilisemat kasu saavad meie uuringust ilupoed, aga ka suuremad ilu- ja hügieenitoodete tootjad.
Uuringuga saad lähemat tutvust teha ja meiega huvi korral ühendust võtta siin. Meie e-poest leiad selle uuringu siit.
Loe ka:
– Tutvu Kantari värske ilutoodete tarbimise raportiga
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.