Vaata valimisuuringute tulemusi
05.03.2023
05.03.2023
Kantar Emor on läbi aastate teinud valimisuuringuid, viimase 13 aasta tulemused on nähtavad meie kodulehel. Eesti Rahvusringhäälingu tellimusel tegi Kantar Emor tänavu vahetult enne valimisi iganädalase uuringu. Sestap on jaanuari tulemused näha kolme küsitlusperioodi keskmisena ja veebruari tulemused nelja küsitlusperioodi keskmisena. Jaanuaris küsitleti kokku 4916 ja veebruaris 6278 valimisealist kodanikku vanuses 18-84 aastat.
Viimases, sel nädal läbi viidud uuringus kogus Reformierakond 30,3 protsenti toetust (veapiir ± 2,2 protsenti), Keskerakond 15,7 protsenti (± 1,8), Eesti 200 15,1 protsenti ( ± 1,8), EKRE 13,6 protsenti (± 1,7), Sotsiaaldemokraatlik Erakond 11,4 protsenti (± 1,6) ja Isamaa 7,1 protsenti (± 1,3). Valimiskünnise alla jäid Parempoolsed 2,3 (± 0,7) ja Rohelised 1,7 protsendiga (± 0,6). Tegemist oli kandidaatide nimedega küsitlusega, kus Kantar Emor andis igas valimisringkonnas vastajatele ette erakondade kolm esimest kandidaati, kellest vastaja valis välja ühe.
Kantar Emor korraldas viimase valimisuuringu 28. veebruarist kuni 2. märtsini ja sellele vastas 1613 valimisealist kodanikku vanuses 18–84 aastat. Kolmandik vastajatest vastas telefoni teel ja kaks kolmandikku veebis. Sellise valimi juures hindab Kantar Emor maksimaalseks võimalikuks veaks ± 2,4 protsenti. Tulemuste esitlemisel eemaldas Kantas Emor “ei oska öelda” vastajad, mis muudab erakondade reitinguprotsendid võrreldavaks riigikogu valimiste tulemustega. Viiendik vastajatest märkis viimase nädala küsitluses, et ei oska eelistust öelda.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.