Valitsuse liikmetest usaldavad Eesti inimesed enim Hanno Pevkurit
30.01.2024
30.01.2024
„Usaldusväärsust mõjutab ühelt poolt poliitikut puudutavate meediakajastuse hulk ja teiselt poolt nende kajastuste iseloom: kas need on konfliktsed või mitte. Vähesemal määral sõltub usaldusväärsus ka ministri enda aktiivsusest ja sellest, kuivõrd tema valdkonnas on asju juhtumas,“ rääkis Kantar Emori uuringujuht Aivar Voog.
Valitsuspoliitikute usaldusväärsuse pingereas esikohal olevat Pevkurit usaldab 31 protsenti Eesti elanikest ning teisel kohal olevalt Kristina Kallast 28 protsenti. Sealt edasi tulevad väga väikeste protsendipunktide vahedega peaminister Kaja Kallas ja terviseminister Riina Sikkut (mõlemad 22 protsenti), siseminister Lauri Läänemets (21 protsenti), justiitsminister Kalle Laanet ja välisminister Margus Tsahkna (mõlemad 20 protsenti) ning kultuuriminister Heidy Purga (19 protsenti). Kliimaminister Kristen Michalit usaldab 17 protsenti Eesti elanikest, regionaalminister Madis Kallast 16 protsenti ning sotsiaalkaitseminister Signe Riisalot 14 protsenti. Kõige väiksem on inimeste usaldus majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo (9 protsenti) ning rahandusminister Mart Võrklaeva (8 protsenti) suhtes.
Kui vaadata Eesti poliitikas tegutsevaid inimesi laiemalt, on Eesti elanike seas kõrgeima usalduse (61 protsenti) neist pälvinud president Alar Karis.
Andmed põhinevad Kantar Emori läbi viidud üle-eestilise esindusliku valimiga uuringutel, mis viidi läbi veebi teel vastavalt 7.12-13.12.2023 ja 17.01-24.01.2024. Neis küsitleti Eesti elanikke vanuses 16+ ning vastajaid oli kahe uuringu peale kokku 2313.
Vastajatele anti ette poliitikute nimekiri ja neil paluti hinnata, keda nad sealt usaldavad. Tegemist on Kantar Emori algatusel tehtava korduvuuringuga.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.