Valmis mahukas uuring lasteabi töö tulemuslikkusest
17.10.2024
17.10.2024
„Väga oluline on meie võimekus märgata laste probleeme varem – enne, kui need on tõsiseks kujunenud. Tähtis on, et varajast märkamist teeksid rohkemad osapooled – meie kõik. Välispraktikas pannakse palju rõhku sellele, et lastega töötavad ja kokku puutuvad spetsialistid – olgu need õpetajad, lasteaiaõpetajad, kooliõed jne – teavitaksid oma võimalikest kahtlustest ja konsulteeriksid vajadusel tugiliiniga. Laste heaolu ühiskonnas on nii oluline ning nii peaksime rohkem tähelepanu pöörama lastega töötavate spetsialistide toetamisele, et osataks märgata ja edasi tegutseda,“ rääkis Anna.
Lasteabi telefon 116111 pakub laste ja perede aitamiseks ning toetamiseks ööpäevaringset tasuta nõustamist. Töövälisel ajal täidetakse abivajava ja hädaohus oleva lapse juhtumites ka lastekaitsetöötaja rolli. Eelmisel aastal tehti lasteabisse 16 918 pöördumist.
Uuringu fookuses oli abivajavate ja hädaohus olevate laste lasteabisse pöördumiste uurimine ja nende edasine käik. „Uuringu käigus selgus, et just lasteabi töö nõustamisel ja toe pakkumisel on keskse tähtsusega, kuna see loob silla ka tõsisemate muredega pöördumiseks. Samuti aitab see leevendada lastekaitsetöötajate koormust kohalikes omavalitsustes, et viimased saaksid keskenduda juhtumikorralduslikku abi vajavatele peredele,“ lisas Anna Karolin.
Ühe soovitusena tuli uuringust välja, et veelgi saaks parandada koostööd ja infovahetust erinevate osapoolte vahel, kes abivajavate lastega tegelevad. Karolin märkis, et siin on võtmetähtsusega see, et teatakse, kuidas teised osapooled tegutsevad, milline on nende töö ja infovajadus ning et lähtutakse sarnastest põhimõtetest.
Aitäh kõigile uuringuaruande autoritele – lisaks Annale veel Jaanika Hämmal, Kertti Elery Kaljuste, Kristiina Saks, Anu Varblane, Anna Petermann Kantar Emorist ning koostööpartneritena Elise Ojasoo, Koidu Saia, Ingrid Sindi. Ja muidugi Sotsiaalkindlustusametile, lasteabi tiimile ning kõigile, kes uuringusse oma sisendi andsid! Uuringu tellis Sotsiaalkindlustusamet.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.