Veronika Veskimets: suhtun tehisintellekti kui järgmisesse Excelisse
15.10.2024
15.10.2024
Veskimets tõdes, et tehisintellekt on tema jaoks töövahend ja oluline on uuendustest mitte maha jääda. „Mina mõtlen sellest kui töövahendist, mis mind edaspidi elus aitab. Aitab efektiivsemaks muuta mingid töölõigud ja võib-olla kergendab seal mingit tööprotsessi.“ LHVs on loodud tiim, kes tehisintellekti teemaga tegeleb ja teised kolleegid saavad sealt vajadusel tuge. „Meil tuli just eile (intervjuu on salvestatud ette) klipp välja, kus ma julgeks väita, et see on Eesti esimene reklaamklipp AI (tehisaru) loodud muusikaga. Vokaaliga. Ma käisin eelmisel aastal Dubais konverentsil ja mulle hästi meeldis Revoluti VP lause, et AId ei tohiks karta. Tuleks karta seda, et mõni konkurent jõuab sinust ette ja oskab seda kasutada,” lisas Veskimets.
Juttu tuli ka sellest, mis on meeskonna kokkupanekul oluline. „Ma lihtsalt kuidagi tunnen ära selle õige oma inimese. Kõige rohkem ma ikkagi olen vaadanud seda keemiat: et kas ma vibe’in, kas ma saan aru?“ rääkis Veskimets. Tema jaoks on oluline, et inimene oleks siiras ega pelgaks oma arvamust avaldada. „Tiimina me peame kõik üksteist hoidma, ei saa olla nii, et kuskil üks tahab teistest üle ronida. Proaktiivsus ja tegelikult ka vastutuse võtmine ja otsustuste tegemine iseseisvalt on samuti olulised märksõnad.“
Rääkides mõõdikutest turunduses, mainis Veskimets brändi (eriti spontaanset) tuntust ja NPSi. „Kord kvartalis vaatame seda trendi, sedasama tuntust ja tegelikult ka seda, et kui paljud inimesed kaaluksid pangavahetust ja kust pangast kuhu panka nad tuleksid, NPS skoori ka.“ Pikem arutelu oli n-ö kogukonna kaasamisest. „Minu suund täna on see, et ma tahaks rohkem kasutada olemasolevat kliendibaasi ehk siis kogukonna uurimist. Et kaasata rohkem olemasolevat klienti teenuste ja toodete disainimisel ja ka uurimisel: et miks mõnda toodet või teenust ei kasutata või siis kuidas seda edasi saaks arendada.“ Veskimets tõi näiteks, et hiljuti oli LHV-l äriklientidele suunatud kampaania ning pank soovis teada, mis on ärikliendi jaoks panga pakutavates teenustes ja toodetes oluline. Selleks küsitleti oma ärikliendibaasi, tehti profileeritud äriklientide seas intervjuud ning viidi Kantar Emori abil läbi ka turu-uuring.
Veskimetsa hinnangul on turul väga edukaid ettevõtteid, kes on kogukonna kaasamisega hästi hakkama saanud ja kelle puhul nende kliendid on ka ettevõtte brändisaadikud. Ka pangateenuste puhul peaks tema sõnul selgelt mõtlema, kuidas seal ikkagi eristuda oma brändiga ning kuidas olemasolevad kliendid kaasata nii, et teistelgi tekiks teatud FOMO-efekt (kartus millestki ilma jääda).
Enne LHVd töötas Veskimets kaheksa aastat loovagentuuris Tank. See andis talle strateegilise mõtlemise ja suure pildi nägemise oskuse. „Ja kindlasti tegelikult ka usu, et ma saan hakkama.“
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Karin Kanepi: agentuuri võiks suhtuda nagu oma tiimi liikmesse
– Luulea Kuriks: oma praeguse kliendiga suhtlemine on number üks
– Jaanika Terasmaa: jaekaubandus on nagu elav organism
– Tudengite seas jätkab mainekaima tööandjana LHV
– Veebis pakuvad Eesti elanike hinnangul parimat teeninduskogemust pangad
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.