Aliexpressi tuntus kasvas hüppeliselt
18.06.2019
18.06.2019
Aastaga enim tuntust kasvatanud Aliexpressi veebikaubamaja möödus mullu teisel kohal olnud Hansapostist, selgub Kantar Emori äsja valminud e-kaubanduse trendiuuringust. Liider on jätkuvalt Kaup24.
Kaup24 ja Aliexpressi järel on kolmandal kohal 1a, seejärel tuleb Hansapost, eBay, Amazon, On24, Euronics, e-Selver ja eCoop. Võrreldes mullusega jäi veebipoodide tuntuse TOP10st tänavu välja Osta.ee, esikümnesse pääses aga eCoop.
Kantar Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi ütles, et kui võtta kokku kõigi uuringu käigus küsitletute spontaansed veebipoodide mainimised, kasvab Kaup24 edumaa Aliexpressi ees veelgi. Sellal kui Aliexpressi teab spontaanselt nimetada neljandik, mainis Kaup24 veebipoodi pea kolmandik eestimaalastest.
Jõgi sõnul on elanike teadlikkus veebipoodidest sõltuvalt vanusest väga erinev: „Kui 65-74aastastele meenuvad enamasti vaid Kaup24 ja Hansapost, siis alla 24aastaste seas on kõige tuntumad veebipoed hoopis Aliexpress ja eBay ning Kaup24 on pingereas viiendal kohal,“ märkis Jõgi. „Noorte seas avalduvad tuntuse erisused selgelt ka ostukoha eelistustes ehk selles, kust ning mida ka tegelikult ostetakse. Samas on vanemaealiste seas veebist ostjate osakaal väike ning ostud harvemad, nende vastused peegeldavad pigem üldist teadlikkust ning oluline on ka meedia mõju – nii Kaup24 kui Hansapost eristuvad teistest siinsetest veebipoodidest oluliselt suuremate reklaamipanustega meedias.“
E-kaubanduse trendiuuringus olid vaatluse all inimeste veebist ostmise kogemused ja praktikad, see, milliseid kaupu ostetakse, kodu- ja välismaiste e-poodide osakaalud, erinevate tehniliste seadmete kasutamine ostmisel ning kaupade tagastamismugavus. Küsitleti rohkem kui tuhandet Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat, valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.