Balti riikide elanikele meeldivad kõige rohkem Google, Facebook ja Swedbank
20.05.2016
20.05.2016
Emori uuringust selgus, et Balti riikides peetakse meeldivaimateks brändideks Google’it, Facebooki, Swedbanki ning Maximat. Emori brändieelistuste uuring viidi läbi 2016. aasta jaanuarist aprillini ning igast Balti riigist küsitleti vähemalt 1000 inimest vanuses 15 – 65.
„Google, Facebook, Swedbank ja Maxima kuuluvad meeldivaimate brändide esikümnesse kõigis kolmes Balti riigis,“ sõnas Emori uuringuspetsialist Claudia Vihma. „Nii Eestis, Lätis kui ka Leedus on esikümnes vähemalt üks panganduse, kaubanduse ja telekommunikatsiooni ettevõte ning vähemalt mitu internetibrändi. Eesti ja Leedu esikümnes domineerivad internetibrändid, Läti eristub aga telekommunikatsiooni kaubamärkide tugevama positsiooni poolest.“
„Brändide nimekiri on koostatud eelmiste brändide edetabeli uuringute alusel. Igas riigis kaasati uuringusse ligi 150 kaubamärki. Esimeses voorus näidati vastajale juhuslikult moodustatud komplekte 30 kaubamärgi logo ja nimega ning paluti neist välja valida kuni 5 meeldivaimat. Teises voorus valis vastaja nendest kuni 25 tema väljavalitud brändist kuni 5 kõige meeldivamat. Vältimaks, et ükski oluline bränd välja ei jääks, andsime vastajale võimaluse nimekirja täiendada ja ise oma lemmik lisada, juhul kui see etteantud nimekirjast puudus,“ lisas Vihma.
LT | LV | EE | |||
17% | Swedbank | 15% | Kalev | 14% | |
17% | Laima | 14% | 14% | ||
Maxima | 13% | Apple | 10% | Youtube | 14% |
Gmail | 13% | LMT | 9% | Skype | 11% |
Samsung | 12% | 9% | ETV | 11% | |
Youtube | 11% | Maxima | 9% | Gmail | 11% |
Tele2 | 10% | Samsung | 9% | Swedbank | 10% |
Nike | 8% | 8% | 10% | ||
Apple | 8% | Bite | 8% | Maxima | 9% |
Swedbank | 7% | Rimi | 8% | Telia | 9% |
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.