Balti riikide elanikele meeldivad kõige rohkem Google, Facebook ja Swedbank
20.05.2016
20.05.2016
Emori uuringust selgus, et Balti riikides peetakse meeldivaimateks brändideks Google’it, Facebooki, Swedbanki ning Maximat. Emori brändieelistuste uuring viidi läbi 2016. aasta jaanuarist aprillini ning igast Balti riigist küsitleti vähemalt 1000 inimest vanuses 15 – 65.
„Google, Facebook, Swedbank ja Maxima kuuluvad meeldivaimate brändide esikümnesse kõigis kolmes Balti riigis,“ sõnas Emori uuringuspetsialist Claudia Vihma. „Nii Eestis, Lätis kui ka Leedus on esikümnes vähemalt üks panganduse, kaubanduse ja telekommunikatsiooni ettevõte ning vähemalt mitu internetibrändi. Eesti ja Leedu esikümnes domineerivad internetibrändid, Läti eristub aga telekommunikatsiooni kaubamärkide tugevama positsiooni poolest.“
„Brändide nimekiri on koostatud eelmiste brändide edetabeli uuringute alusel. Igas riigis kaasati uuringusse ligi 150 kaubamärki. Esimeses voorus näidati vastajale juhuslikult moodustatud komplekte 30 kaubamärgi logo ja nimega ning paluti neist välja valida kuni 5 meeldivaimat. Teises voorus valis vastaja nendest kuni 25 tema väljavalitud brändist kuni 5 kõige meeldivamat. Vältimaks, et ükski oluline bränd välja ei jääks, andsime vastajale võimaluse nimekirja täiendada ja ise oma lemmik lisada, juhul kui see etteantud nimekirjast puudus,“ lisas Vihma.
LT | LV | EE | |||
17% | Swedbank | 15% | Kalev | 14% | |
17% | Laima | 14% | 14% | ||
Maxima | 13% | Apple | 10% | Youtube | 14% |
Gmail | 13% | LMT | 9% | Skype | 11% |
Samsung | 12% | 9% | ETV | 11% | |
Youtube | 11% | Maxima | 9% | Gmail | 11% |
Tele2 | 10% | Samsung | 9% | Swedbank | 10% |
Nike | 8% | 8% | 10% | ||
Apple | 8% | Bite | 8% | Maxima | 9% |
Swedbank | 7% | Rimi | 8% | Telia | 9% |
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.