Eesti elanik unistab tööst riigiettevõttes
05.06.2019
05.06.2019
Kantar Emori tööandjate maine uuringust selgub, et Eesti elanike jaoks on kõige ahvatlevam tööandja Tallinna Lennujaam, esiviisikusse mahuvad veel Eesti Energia, ainsa erakapitalile kuuluva ettevõttena Tallink, ning seejärel taas riigiettevõtted Tallinna Sadam ja RMK.
Kantar Emori uuringuspetsialisti Mari-Ann Ploomi sõnul tajuvad inimesed riigi omanduses olevaid suurettevõtteid stabiilsete ja kindlatena, see põhjendab ka atraktiivsust ligi 2000 küsitletud palgatöötaja silmis. „Samuti eeldatakse, et nendel ettevõtetel on piisavalt võimalusi kõrgemate palkade maksmiseks,“ märkis Ploom. „Hinnatud on ka turismivaldkonna ettevõtted, kus töötamine tundub põnev ning mis pakuvad küllap ka reisimise võimalusi.“
Tallinna Lennujaama puhul on Ploomi kinnitusel täidetud mõlemad kriteeriumid – ühelt poolt pakub ettevõte kindlustunnet, teisalt peetakse tööd vaheldusrikkaks. „Tallinna Lennujaama nähakse lisaks uuendusmeelse ja arenevana ning ka töökeskkond tundub inimestele meeldiv,“ lisas Ploom. „Lennujaama kui tööandja atraktiivsust toetavad Eesti elanike isiklikud positiivsed kokkupuuted reisijana ning tõenäoliselt ka ettevõttele osaks saanud rahvusvaheline tunnustus – rahvusvaheline lennujaamade ühendus Airports Council International andis eelmisel aastal Tallinna Lennujaamale Euroopa parima lennujaama tiitli.“
Tööandjate maine uuringut viis Kantar Emor tänavu läbi juba 14. korda, 1900 palgatöötajat üle Eesti seadsid aprillis-mais pingeritta 50 tööandjat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.