Eesti elanike lemmikbränd on jätkuvalt Kalev
27.02.2014
27.02.2014
Eesti meeldivaimate brändide edetabeli esikolmikusse kuuluvad Kalev, Maxima ja Tere – nii selgus TNS Emori brändide edetabeli uuringust. Kalev on olnud Eesti elanike jaoks ülekaalukalt meeldivaim bränd alates 2009. aastast, mil TNS Emor viis läbi esimese sarnasel metoodikal põhineva uuringu. Esikümnesse mahtusid (tähestikulises järjekorras) veel: ETV, Google, Leibur, Rakvere, Selver, Skype ja YouTube.
AS Kalevi turundusdirektor Anne Tääkre ütles brändi tipusoleku kohta: „Kalev on tõepoolest olnud juba aastaid eestimaalaste jaoks meeldivaim bränd ja kindlasti on siin oluline osa meie pikal ajalool ning traditsioonidel. Samas ei võta me oma kohta selles edetabelis kui iseenesestmõistetavat. Armastame oma brändi väga ja usun, et see peegeldub tarbijani ka meie tootearenduse ja kommunikatsiooni kaudu. Kalevi jaoks näitab uuringu tulemus tarbijate usaldust ja see on meie jaoks väga oluline.“
Uuring näitab, et valdkondade lõikes on kasvanud meedia ja meelelahutuse brändide keskmine meeldivus. Kõige enam on keskmiselt langenud telekommunikatsiooni, panganduse ja infrastruktuuri brändide meeldivus.
Kui vaadata eraldi sotsiaal-demograafilisi gruppe, siis meeste ja kuni 24-aastaste noorte hulgas on populaarsemad tehnoloogiabrändid ning edetabeli tippu jõudis YouTube. Naised ja ka vanemad vastajad eelistavad enam toidukaupade ja kaubandusega seotud brände. Eesti rahvusest elanike edetabelis on võrreldes mitte-eestlastega kõrgemal kohal eestikeelsed meediakanalid ja Facebook; mitte-eestlaste edetabelis on eespool PBK, Rakvere ja Tele2. Kui mitte-eestlastel on Maxima koos Kaleviga edetabeli tipus, siis eestlastel Maxima esikümnesse ei mahu.
Brändide edetabeli uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade brändid üldise meeldivuse alusel. Selgitamaks välja populaarseimad brändid, palusime vastajal etteantud nimekirja kasutades valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi – valik tuli teha 150 nimetuse ja logo seast (valik toimus mitmes etapis). Brändide nimekirja aluseks on TNS Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat brändide nimekirja.
Uuringus osales 2014. aasta jaanuaris 991 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.