Eesti elanike lemmikbrändid on Kalev, Google ja Youtube
03.03.2016
03.03.2016
TNS Emori tänavu jaanuaris läbi viidud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhivad võrdse tulemusega Kalev, Google ning Youtube. Esikümnesse mahtusid veel (tähestikulises järjekorras) ETV, Facebook, Gmail, Maxima, Skype, Swedbank ja Telia.
„Kõige meeldivamaks brändiks valitud Kalev on seda edetabelit juhtinud alates 2009. aastast, mil TNS Emor viis läbi esimese sarnasel metoodikal põhineva uuringu,“ märkis TNS Emori uuringuspetsialist Claudia Meriküla. „Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad aga sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiakaubamärke. Nii leiame Kalevi kõrvalt Google’i ning eelmise aastaga võrreldes suurima tõusu läbi teinud Youtube´i.“
„Internetitehnoloogia brändide positsiooni paranemist kinnitab ka Facebook´i esikümnesse jõudmine,“ ütles uuringuspetsialist Claudia Meriküla. „Võrreldes eelmise aastaga on veidi langenud telekommunikatsiooni, panganduse ja infrastruktuuri kaubamärkide keskmine meeldivus. Suurimaks üllatajaks on aga uue kaubamärgina esikümnesse valitud Telia, mille logo sarnasus eelkäijate omaga (EMT ja Elion) aitas kaasa ettevõtte maine sujuvale ülekandumisele.“
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 149 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on TNS Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1423 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat.
Valdkondade lõikes on meeldivaimad brändid vastajate hinnangul järgmised:
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.