Eesti inimeste lemmikbrändid on YouTube, Google ja Coop
15.06.2021
15.06.2021
Kantar Emor viis sel kevadel 12. korda läbi Eesti elanike lemmikbrändide uuringu. Tänavust edetabelit juhib YouTube, millele järgnevad Google, Coop ja ERR. Eestimaalaste kauaaegne lemmik Kalev on langenud esikolmikust välja.
Edetabeli liidri, YouTube’i positsioon on olnud viimased neli aastat väga stabiilne – viimased kaks aastat on olnud edetabeli esimene ja eelneval kahel aastal teisel kohal. YouTube’i eelistajate hulgas on rohkem nooremapoolseid (kuni 35-aastaseid) mehi, kelle jaoks on see bränd selgelt esimene, ülejäänud järgnevad juba selge vahega.
Teisel kohal oleva Google’i positsioon viimase nelja aasta jooksul olnud ebastabiilsem, liikudes 1. kuni 6. koha vahel. Selle brändi fännid on pigem naised.
Kolmandal kohal on teist aastat järjest Coop, mis jõudis esmakordselt esikümnesse alles üle-eelmisel aastal. Coop on selgelt maapiirkondade elanike lemmik.
Viimased kolm aastat on tasapisi edenenud ERR, sel aastal siis neljas. ERR on lemmikuks eelkõige kõrgema haridusega Eesti elanikele.
Varasemalt aastaid esikohta hoidnud Kalev on langenud viiendaks, olles oma populaarsust kaotanud just nooremate (alla 35-aastaste) elanike hulgas tehnoloogibrändidele.
Esikümnesse mahuvad veel Swedbank, Selver, esmakordselt LHV, Telia ja Gmail.
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 159 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistame igal aastal meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et järgmises uuringulaines oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1099 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.