Eesti inimeste lemmikbrändid on YouTube ja Kalev
15.06.2022
15.06.2022
Eesti elanike jaoks kõige meeldivamate brändide edetabeli eesotsas püsib kolmandat aastat järjest YouTube. Aasta eest esikolmikust välja langenud Kalev on taas kerkinud teisele positsioonile, kolmandat kohta jagavad Google ja ERR, selgub Kantar Emori tehtud meeldivamate brändide uuringust.
Uuringujuht Katrin Männaste sõnul hoiab edetabeli liider YouTube oma positsiooni kindlalt ning brändi meeldivus püsib eriti tugevana nooremate (alla 35-aastaste) meeste seas. Aastataguselt viiendalt positsioonilt teiseks tõusnud Kalev on seevastu sagedamini 35-aastaste ja vanemate naiste lemmik, kuid peale aastatagust langust on brändi meeldivus uuesti kasvamas ka noorte jaoks.
Google ning ERR ei ole samuti meeldivamate brändide seas uustulnukad, mõlemad kuulusid esiviisikusse aasta varemgi.
Küll aga on uueks ja edukaks tulijaks Swedbankiga 5.–6. kohta jagama tõusnud Smart-ID, mis oli sel aastal uuringusse kaasatud esimest korda. Eriti kõrgelt hindavad brändi nooremad, 25–34-aastased inimesed.
Meeldivamate brändide edetabelit ei jätnud mõjutamata Lidli turuletulek. Bränd jõudis esikümnesse, paigutudes jaekettide seas kõrgeimat positsiooni hoidva, kuid mullusega võrreldes päris mitme koha võrra taandunud Coopi järele. Lidlit hindavad kõrgelt eeskätt mitte-eestlased, selle segmendi varasem lemmikjaekett Maxima on oma positsiooni pidanud loovutama.
Lemmikbrändide esikümne lõpetavad iPhone ning viimastel aastatel tõusujoones liikunud ETV. Üheaegselt koos katusbrändiga ERR kuulub ETV meeldivuse esikümnesse esimest korda.
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 160 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistame igal aastal meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et järgmises uuringulaines oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1065 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.