Eesti kõige mainekam suurettevõte on Swedbank
23.05.2012
23.05.2012
Suurettevõtete maineindeksi pingerida juhib AS Swedbank, kellele järgnevad esikolmikus AS EMT ja AS Tallinna Sadam (jagavad 2.-3. kohta). Esikümnes on lisaks AS Rakvere Lihakombinaat, AS Tallegg, AS SEB Pank, AS Tallink Grupp, AS A. Le Coq, AS Elion Ettevõtted ja AS Eesti Loto.
Tulemused pärinevad TNS Emori iga-aastasest Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringust. Suurettevõtted reastati kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel.
Koht maineindeksi edetabelis | ||
TOP 10 ettevõtet | 2012 | 2011 |
AS Swedbank | 1 | 1 |
AS EMT | 2 | 2 |
AS Tallinna Sadam | 3 | 11 |
AS Rakvere Lihakombinaat | 4 | 4 |
AS Tallegg | 5 | 10 |
AS SEB Pank | 6 | 7 |
AS Tallink Grupp | 7 | 14 |
AS A. Le Coq | 8 | 6 |
AS Elion Ettevõtted | 9 | 12 |
AS Eesti Loto | 10 | 18 |
Allikas: TNS Emor. Suurettevõtete tuntuse ja maine uuring 2012
Vaadates valdkondade keskmisi tulemusi, on näha, et keskmine maineindeks on 2012. aastal kõrgeim toiduainetööstusel, järgnevad kaubandus-, finants- ja sidesektor ning madalam indeks on energeetika-, tööstus-, transpordi- ja ehitussektoris.
AS Swedbank on olnud maineliidrite tipus juba viiendat aastat (2008. a Hansapanga nime all) ning EMT ja Rakvere LK on esiviisikus olnud juba üle kuue aasta. TOP 10-s on sees uute tulijatena AS Tallink Grupp ja AS Eesti Loto.
Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – “väga negatiivne” ja 10 – “väga positiivne”) ja tugevusindeksi (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – “väga nõrk” ja 10 – “väga tugev”) alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevusindeks on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega. Suhtumine aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.
Uuringus osales 2012. aasta märtsis–mais 978 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2011. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte hulgast, kokku 76 suurettevõtet.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.