Eesti meediareklaamiturg kasvas üheksa kuuga 3,5%
05.12.2019
05.12.2019
Eesti meediareklaamituru kogumaht koos otsepostiga oli käesoleva aasta esimesel üheksal kuul 77 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,5 protsenti, selgus Kantar Emori reklaamipanuste analüüsist.
Kõige kiiremini kasvasid interneti- ja välireklaami mahud, väikest langust näitasid aga raadio, paberajalehed ja otsepost.
„Suurima osa ehk 26 protsenti* turust napsas endale televisioon, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes veidi üle 2 protsendi* ning teenides 18,28 miljonit eurot. Internetireklaami osakaal kogumahust oli veidi üle 23 protsendi*, välireklaamil ligi 18 protsenti*,“ kommenteeris Kantar Emori Baltikumi juht Margo Veskimägi.
Ajalehtede osakaaluks kujunes ligi 17 protsenti*, teenides üheksa kuuga 11,85 miljonit eurot. Ajakirjade üheksa kuu osakaal turust oli veidi üle 4 protsendi*.
Raadioreklaami üheksa kuu maht oli 8,19 miljonit eurot, hoides seega enda käes veidi rohkem kui 11 protsenti* turust.
*Turuosad on ilma otsepostita.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.