Eesti meediareklaamiturg tegi viimaste aastate suurima kasvu
31.05.2019
31.05.2019
Hoolimata eelmisel aastal Eestist rekordilise hulga reklaamiraha ära viinud sotsiaalmeediast kujunes esimene kvartal kodumaisele meediale üle pika aja väga heaks – reklaamimaht kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga tervelt kümnendiku.
Kantar Emori meediauuringute juhi Margo Veskimägi sõnul oli kasv viimaste aastate suurim ja mõistagi vedasid seda erakondade reklaamipanused enne valimisi. „Samas oleks meediareklaamiturg jäänud kasvupoolele ka erakondade valimisreklaamita,“ märkis Veskimägi. Koos otsepostitustega osteti kodumaistelt meediaettevõtetelt reklaami 25 miljoni euro eest.
Nii ajalehed kui ka televisioon suurendasid reklaamimahtusid kuus protsenti, esmakordselt rohkem kui kolme aasta jooksul kasvas kvartaalselt veidi ka ajakirjade reklaamimüük. Ehkki eelmise aasta kokkuvõttes tammus internetireklaami müük sisuliselt paigal, toimus esimeses kvartalis võrreldes mullu sama ajaga 15-protsendiline hüpe.
Veskimägi lisas, et esimese kvartali tulemusi ilmestab erinevate meediakanalite reklaamikäibe ebaühtlane kasv. Välireklaamiturg kasvas kõige kiiremini ehk enam kui 18 protsenti, seejuures näitas suurepärast tulemust nii digitaalne kui ka traditsiooniline välimeedia. „Ehkki nii ajalehe- kui ka telereklaami osatähtsus kogu pirukast väheneb, oli televisiooni osa endiselt ligi 27 protsenti ehk kuus miljonit eurot, internetil 24 protsenti ehk 5,4 miljonit ja ajalehtedel suuruselt kolmanda reklaamipinnana 17,5 protsenti ehk neli miljonit eurot,“ lisas Veskimägi. „Samas jätkab välireklaami osa kasvu ja see ületas samuti 17 protsendi piiri.“
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.