Eesti meediareklaamituru 9 kuu käive oli 67,70 miljonit eurot
04.11.2015
04.11.2015
TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive käesoleva aasta kolmandal kvartalil 19,58 miljonit eurot, mis eelmise aasta sama aja 18,39 miljoni euroga võrreldes andis tulemuseks 6,5% tõusu. Aasta esimesed üheksa kuud tervikuna näitasid aga mõnevõrra suuremat, 8,4% kasvu.
Meediatüüpidest kasvas kolmandas kvartalis kõige enam internet (+23,4%), tõustes sellega esmakordselt Eesti meediaturu suuruselt teiseks meediatüübiks (turu osakaaluga 21,9%), edestades seega napilt paberajalehtede reklaamikäivet (osakaal 21,7%), kuid jäädes siiski veel oluliselt alla turu suurimale reklaamimeediale, telele (osakaal 25,1%). Oluline on silmas pidada, et interneti reklaamikäibed ei sisalda Eestist välja, nt Google’isse ja Facebook’i liikuvat reklaamiraha.
2015. aastast on internetikäibest võimalik eraldiseisvana välja võtta ka erinevates internetikeskkondades näidatavat videoreklaami (striiming), sest sisuliselt telereklaamiga võrreldava videoreklaamina on oluline seda eristada tavapärasest bänner-reklaamist jms internetireklaami formaatidest. Kolmandas kvartalis oli videoreklaami mahuks 0,29 miljonit eurot, 9 kuu peale kokku aga 0,85 miljonit eurot.
Turu kasvust suuremat kasvu näitas ka välimeedia, mille maht suurenes 11,9% võrra. Kõige suurema languse tegi läbi otsepost (-6,1%), väikeses languses olid ka ajakirjad (-0,4%). Üheksa kuu kokkuvõttes on kõik meediatüübid siiski tõusutrendis.
Käive (miljonites eurodes) |
Muutuste protsent (vs. 2014 III kvartal) |
Osakaal (% turust) | |
Ajalehed | 3,87 | 2,1% | 19,8% |
Ajakirjad | 1,08 | -0,4% | 5,5% |
Televisioon | 4,47 | 3,9% | 22,8% |
Raadio | 2,25 | 4,5% | 11,5% |
Välimeedia | 2,22 | 11,9% | 11,4% |
Internet | 3,90 | 23,4% | 19,9% |
Otsepost | 1,79 | -6,1% | 9,1% |
Käive (miljonites eurodes) |
Muutuste protsent (vs. 2014. a 9 kuud) |
Osakaal (% turust) | |
Ajalehed | 13,24 | 2,6% | 19,6% |
Ajakirjad | 4,13 | 7,0% | 6,1% |
Televisioon | 17,86 | 6,7% | 26,4% |
Raadio | 6,76 | 6,7% | 10,0% |
Välimeedia | 7,07 | 15,2% | 10,4% |
Internet | 12,37 | 17,1% | 18,3% |
Otsepost | 6,27 | 6,1% | 9,3% |
Antud ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori AdExi reklaamimonitooringul, mille trükimeediat ja televisiooni puudutavad andmed fikseeritakse ja kodeeritakse erialaspetsialistide poolt. Kokku kaardistatakse 47 ajalehte, 63 ajakirja ja 24 telekanalit. Muid meediaid kirjeldavad andmed pärinevad meediaomanikelt saadud ilmunud reklaami täpsusega nn deklaratsioonide põhjal. Kogu andmestik kogutakse hinnakirjale tuginevalt, antud tulemuste analüüsi puhul on meediatüüpide lõikes arvutatud eeldatavad tegelikud hinnad, et anda täpsem hinnang turu suurusele ja trendidele.
TNS Emor on igapäevaselt kaardistanud Eesti meediareklaamiturgu aastast 1994.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.