Eestlaste lemmikbrändide TOP10: YouTube rühib tippu, kaupluseketid samuti
10.06.2019
10.06.2019
Ehkki staažikas Eesti elanike lemmikbränd Kalev jätkab Kantar Emori juhteksperdi Aivar Voogi sõnul liidrina tänavuseski uuringus, on edumaa globaalse YouTube`i ees kahanenud. Enim meeldivate kaubamärkide TOP10-sse on jõudnud ka Coop ning Gmail.
Voog märkis, et suures osas moodustavad meeldivate brändide esikümne samad kaubamärgid mis mullugi. „Võrreldes möödunud aastaga on edu saatnud Coopi ja Maximat,“ märkis ta. “Coop on kerkinud uue katusbrändi kasutuselevõtu järel esmakordselt esikümnesse ning ka Maxima on teist aastat järjest tõusuteel. Gmail on aastataguse kerge languse järel jõudnud esikümnesse tagasi, nihutades kümne meeldivaima brändi seast välja Telia.“
Üksteisele üsna lähedase eelistajate osakaaluga mahuvad esikümnesse veel Swedbank, Google, ERR, Selver ja Facebook. „Eesti inimeste jaoks meeldivaimateks brändideks on mitte ihaldusväärsed luksuskaubamärgid, vaid need, millega nad puutuvad kokku igapäevaselt,“ kommenteeris uuringujuht Katrin Männaste. „Digivaldkond tõusis tavakaupade-teenuste kõrval lemmikute hulka mõne aasta eest, nüüd on selles vallas pigem küsimus, kes keda edestab.“
Männaste lisas, et brändide üldedetabel võtab kokku terve elanikkonna eelistused, samas on erinevates sihtrühmades pingeread üsna erinevad. „YouTube’i edu tagab kõrge meeldivus noorte meeste seas, Kalevi suurimad fännid on aga pigem üle 35-aastased naised. Maxima on mitte-eestlaste edetabeli absoluutses tipus, ERR toetub eestlaste eelistusele jne. Seega on mitmeid brände, mis võivad rõõmustada mõne segmendi suureks lemmikuks olemise üle.“
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palus Kantar Emor vastajal valida etteantud nimekirja alusel kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat kaubamärki 164 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1163 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.