Elektroonikakaupu ostetakse enim Euronicsist
02.10.2020
02.10.2020
Kantar Emor võttis luubi alla elektroonikakaupade ostmise nii tava- kui ka e-poodides ning selgitas välja populaarseimad elektroonikapoed. Pingerea tipus on Euronics, mis on tugev liider traditsioonilises kaubanduses. E-kanalis prevaleerivad veebikaubamajad, siin on liider globaalne kaubandushiid AliExpress.
Kõikide ostukanalite arvestuses on selgeks liidriks elektroonikakaupadele spetsialiseerunud Euronics, mis tegutseb edukalt nii tava- kui ka e-kanalis. Teisel kohal on telekommunikatsiooniettevõte Telia ning kolmas eestimaine elektroonikapood Klick.
Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul on elektroonikakaupade ostmine veebist saanud eriolukorra tõttu viimasel poolaastal kiire hoo sisse ning e-ostjaid on täna juba rohkem kui tavaostjaid. „Kui vaadata kitsamalt veebist ostmist, on siinne konkurentsiolukord tavakaubandusest üsna erinev,“ sõnas Jõgi. Esikohal on AliExpress, mille kannul on kohe Kaup24 ja 1a. Jõgi hinnangul on tippu jõudmise eelduseks aga mõlemas kanalis tegutsemine, mis võimaldab jõuda eri sihtgruppideni ning pakkuda lisaväärtust teineteist täiendades.
„Kui üldistatult saab öelda, et mobiiltelefone ja lisatarvikuid, nt kõrvaklapid, arvutihiired vms, ostetakse rohkem veebist ning suuremaid elektroonikaseadmeid nagu telerid, süle- ja tahvelarvutid pigem tavakaubandusest, ei kehti see iga üksiku poe tasandil ning pilt on üsna kirju,“ lisas Jõgi. „Seetõttu on oluline mõista, kuidas teeb tarbija valikuid nii ostukanalite kui ka poodide vahel ning mis saab lõpuks otsustamisel määravaks. Kui näiteks tavapoe valikut mõjutab enim sobiv asukoht, siis e-kanalis langetatakse otsus konkreetse poe kasuks sagedamini just madalaimast hinnast lähtuvalt. Tähtis on ka pakkuja usaldusväärsus, mis torkab olulisemana silma just veebist ostmisel,“ täiendas Jõgi.
Elektroonikapoodide edetabel põhineb Kantar Emori ostukäitumise trendiuuringu andmetel ja toob välja, millistest poodidest on elektroonikaseadmeid või nende lisatarvikuid viimase kuue kuu jooksul ostetud. Elektroonikakaupade teemalises uuringus kõnetasime umbes 600 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat, kes on ostnud elektroonikaseadmeid või nende lisatarvikuid viimase kuue kuu jooksul. Uuring toimus 2020. aasta augustis. Uuringu varalised ja mittevaralised autoriõigused kuuluvad Emorile.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.