Elektroonikat ning parfümeeria- ja ilutooteid ostetakse e-poest rohkem kui tavapoest
18.12.2020
18.12.2020
Aasta viimases kvartalis taas jõudsalt pead tõstnud koroonaviirus on hoogsalt kasvatanud e-ostjaskonda pea kõigis kaubagruppides, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Detsembris tehtud uuringu andmetel on täna suurima e-ostjaskonnaga kaubagrupid elektroonika, parfümeeria ja kosmeetika – neid tooteid on viimase kuu jooksul internetist ostnud enam kui pooled Eesti 15–74aastastest elanikest.
„Tegemist on esmakordse olukorraga, mil maagilise 50 protsendi piiri ehk e-ostjaid on rohkem kui tavaostjaid, ületab rohkem kui üks kaubagrupp,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi. „Kui elektroonika ostmine veebist sai kiire hoo sisse juba kevadises eriolukorras ning on püsinud läbivalt kõrgena ka suvekuudel, siis parfümeeria- ja kosmeetikatoodetes on suurim kasv toimunud just viimasel ajal ning siin on oluline panus ka jõuluostudel,“ lisas Jõgi.
Kui analüüsida laiemalt nii kaubagruppide tava- kui ka e-ostmist, siis võrreldes septembriga on kasvanud nii raamatute, ravimite kui ka elektroonika ostmine. E-ostmisel näitavad suurimat kasvu spordikaubad, parfümeeria ja jalatsid.
E-kaubanduse trendiuuringus kõnetasime üle 1000 Eesti elaniku vanuses 15–74 aastat, valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring toimus 10.–16. detsembril 2020. aastal.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.