Emor lõi uue ja lihtsa tarbijate väärtusmaailma mõõtmisvahendi Consumer CV versioon 2
15.10.2014
15.10.2014
Emor võttis kasutusele uue, kiire ja mugava tarbija väärtusmaailma kaardistamise töövahendi Consumer CV versioon 2, mis mõõdab tarbijate väärtusmaailma vaid 12 indikaatorväitega. Metoodika on valideeritud Eestis, Lätis ja Leedus.
„Tarbija ja tema väärtusmaailma mõistmine ning sellega arvestamine oma tegevuse kavandamisel ja juhtimisel on turundajate igapäevane praktiline probleem. Samas on säärased uuringud keerukad ning aeganõudvad – seetõttu ka paljudele turundajatele kättesaamatud. Emori uue põlvkonna töövahend Consumer CV versioon 2 sobib kasutamiseks seal, kus on olemas vajadus kulu- ja ajasäästlikult mõista oma tarbijat,“ selgitas TNS Emori juhataja Karin Niinas.
Karin Niinase sõnul on Emori arendustiim juba paar aastat tegelenud tarbijate segmentimise töövahendi Consumer CV arendamisega ning saanud valmis selle versiooni 2, mis võimaldab kõigil turundajatel vaid 12 indikaatorküsimust kasutades mõista oma ostjaid ja tarbijaid. Consumer CV arendustiimi juhib Emori uuringuekspert Aivar Voog.
„Kui me 2011. aastal alustasime oma arendusprojekti, siis oli Consumer CV mudelis 120 küsimust. Meie eesmärk oli töötada välja paindlikum, vastaja- ja kliendisõbralikum mudel väiksema arvu indikaatorküsimustega. Arendustöö oli mahukas, sest hõlmas segmentimisalgoritmi väljatöötamist, palju teste ja uuringuid, samuti töövahendi valideerimist lisaks Eestile ka Lätis ja Leedus,“ lausus Aivar Voog.
Aivar Voog märkis, et teise versiooni Consumer CV 12 indikaatorküsimust saab nüüd lisada igasse tarbijauuringusse, sõltumata andmekogumismeetodist, ja analüüsida väljatöötatud algoritmi abil tarbijate väärtushoiakuid.
Consumer CV versioon 2 eristab kolme tarbijate põhitüüpi:
Püüdlejad otsivad uusi põnevaid elamusi, vaheldust ning avastavad esimesena turule tulevad uued tooted; nende jaoks on karjäär primaarsem kui pere ja nad peavad oluliseks kiirust ning tarbimismugavust.
Tasakaalukaid avastajaid iseloomustab avatus ning püüdlus vaimse ja materiaalse tasakaalu poole.
Konservatiividele on iseloomulik sügavalt kinnistunud harjumused ja madal koduväline aktiivsus ning nad haakuvad mingi teemaga siis, kui see puudutab vahetult nende elu.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.