Emori juhtekspert Mari-Liis Eensalu: tööandja mainesse tasub panustada, sest see on tugevas seoses ettevõtte kasumlikkusega
10.04.2014
10.04.2014
TNS Emori juhtekspert Mari-Liis Eensalu selgitas täna Tartus toimuval PARE personalijuhtimise konverentsil, et mainekamate tööandjate Top10 ettevõtet teenivad 10 korda rohkem kasumit kui sama edetabeli viimased 10 ettevõtet (pingereas kohtadel 40–50).
Emori juhtekspert Mari-Liis Eensalu ütles: „Tuginedes 10-aastase ajalooga Eesti tööandjate maine uuringu tulemustele ning kõrvutades neid ettevõtete äritulemustega, saan kinnitada, et tööandja mainesse panustamine tasub ära. Nimelt tõendavad leitud seosed, et ettevõtte maine tööandjana on tugevas korrelatsioonis ettevõtte kasumlikkusega. Seejuures on seos tugevam just kasumi, mitte müügituluga.“
Mari-Liis Eensalu märkis lisaks: „Loomulikult tekib küsimus, mis on põhjus ja mis on tagajärg. Kas mainekad tööandjad teenivad rohkem kasumit või on kasumlikud ettevõtted just nimelt oma kasumlikkuse tõttu mainekad tööandjad? Kirjeldatud seos toimib kahesuunaliselt, edu toodab edu. Kasumlikud ettevõtted võivad tõepoolest ligi tõmmata rohkem tööotsijaid, ent see annab tööandjale võimaluse valida välja parimad töötajad. Need aga omakorda aitavad ettevõttel paremini saavutada oma ärieesmärke.“
Eelmisel aastal olid mainekaimad tööandjad Tallink, Tallinna Sadam ja Eesti Energia. Käesoleva aasta uuring alles toimub ja tulemused selguvad mai keskpaigaks.
Emori juhtekspert Mari-Liis Eensalu selgitas: „TNS Emori tööandjate maineuuring toimub igal kevadel, Emor uurib Eesti elanike ootusi tööandjale ja töökoha valikukriteeriumeid, samuti ka erinevate tööandjate mainekuvandit. Uuring toimub kahes sihtrühmas: juba töötavate inimeste seas ning tööturule sisenevate noorte, kõrgharidust omandavate tulevaste spetsialistide seas.“
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.