Emori uuring: Eesti mainekaim suurettevõte on Rakvere Lihakombinaat, eelistatuim tööandja aga Eesti Energia
28.05.2014
28.05.2014
TNS Emori uuringu kohaselt sai mainekaimaks suurettevõtteks sel aastal Rakvere Lihakombinaat, kellele järgnes Swedbank. Kolmandat kohta jäid pingereas jagama RMK, Saku Õlletehas, EMT ja Tere. Tööandjate maine uuringus oli esikohal aga Eesti Energia, kellele järgnesid Tallinna Sadam ja RMK.
Uuringuekspert Mari-Liis Eensalu selgituse kohaselt väärtustavad inimesed klientide ja tööandjatena erinevaid asju ning see kajastub ka kahes mainitud paremusjärjestuses: „Mõlema pingerea esikolmikusse mahub küll RMK, kuid sageli hinnatakse ettevõtteid üldise maine ja potentsiaalse töökoha vaatevinklist erinevalt.“
Kui üldise maine pingereas on Mari-Liis Eensalu sõnul suhteliselt paremal positsioonil toiduainetetööstuse ja ka kaubandusettevõtted, kellega inimestel seostuvad vahetud positiivsed kliendikogemused, siis tööandjatena on kõrgelt hinnatud riigi omanduses olevad infrastruktuuri ettevõtted, kelle puhul hinnatakse töökoha stabiilsust. Samuti on tööandjatena kõrgemalt hinnatud mitmed tootmisettevõtted nagu Ericsson, Norma ja ABB ning ka Tallink.
TNS Emori uuringu andmetel on võrreldes eelmise aastaga suurettevõtete üldises pingereas kõige enam tõusnud Eesti Energia, RMK ja Tere maine. Tööandjatest on toetust võitnud Estonian Air ja Ericsson.
„Eesti Energia ja Estonian Airi puhul võib rääkida mainekuvandi taastumisest, millele eelnes üsna järsk langus. Nimelt oli elektrituru avanemine tarbijate jaoks suur muutus, millega tänaseks ollakse kohanemas. Estonian Airi kui tööandja maine langus 2013. aastal seostus liinide sulgemise ja pilootide streigiga, kuid tänaseks on usk ettevõttesse taastunud,“ tõdes uuringuekspert Mari-Liis Eensalu.
„RMK üldist mainet iseloomustab pikem positiivne trend – tänu puhkevõimaluste arendamisele on RMK inimestel rohkem silmis ja südames. Ericsson Eesti ja elektroonikatööstuse kui terviku maine tööandjana on juba mitmendat aastat järjest positiivses trendis. Seda tõenäoliselt seetõttu, et nutiseadmed igapäevaelus annavad usku, et selles valdkonnas arengut ja tööd jätkub,“ ütles Mari-Liis Eensalu.
50 mainekamat tööandjat seadsid aprillis 2014 pingeritta 1101 palgatöötajat üle Eesti, suurettevõtete tuntuse ja maine uuring toimus samuti aprillis ning selle käigus hindasid 82 suurettevõtte tuntus- ja meeldivuskuvandit 1000 Eesti elanikku vanuses 15–74.
TNS Emori korraldatud Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuring toimus sel aastal 15. ja tööandjate maine uuring 9. korda.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.