Eurobaromeeter: eestlased on aktiivsed internetipanga kasutajad, kuid ei usalda veel piisavalt e-kaubandust
07.07.2011
07.07.2011
2010. aasta novembris-detsembris viidi läbi järjekordne Special Eurobaromeeter, mille raames uuriti Euroopa Liidu kodanike hoiakuid internetis isikuandmete avaldamise suhtes, tunnetatud kontrolli avaldatud andmete üle, usku andmete kaitstusse ning teadlikkust regulatsioonidest ja õigustest andmekaitse valdkonnas.
Aruandest selgub, et Eesti kodanikud jagunevad laias laastus kaheks – 47% ei näe isikuandmete avaldamist erilise probleemina, samas kui 47% näeb seda probleemina. Siiski on Eesti isikuandmete avaldamise suhtes muretute osakaalult Euroopa riikidest teisel kohal, vaid Taanis on nende osakaal suurem – 51%. Kõige enam näevad probleemina isikuandmete avaldamist kreeklased (75%), prantslased (74%) ja Küprose kodanikud (73%).
Eesti internetikasutajad on Euroopa Liidus esirinnas:
Eesti internetikasutajad ei ole veel kuigi aktiivsed internetist teenuste ja toodete ostmise osas – 43% kasutab seda võimalust, kuid see jääb tunduvalt alla Euroopa Liidu keskmisele (60%). Põhilise murena näevad Eesti internetist ostjad ohtu pettuse ohvriks langeda; võimalust, et esitatud andmeid ilma nende teadmata kasutatakse ja info edastamist kolmandatele osapooltele ilma inimese enda nõusolekuta.
Kõige aktiivsemad internetist toodete ja teenuste ostjad on internetikasutajad Hollandis (81%), Taanis (81%), Inglismaal (79%) ja Rootsis (78%).
Tutvu aruande täispika versiooniga SIIN.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.