Iga kuues eestimaalane ostis jõulukinke e-poest
29.01.2014
29.01.2014
Peagi täies mahus valmiva TNS Emori e-kaubanduse uuringu esimeste tulemuste kohaselt tegi 17% jõulukinke ostnud Eesti elanikest kingioste ka interneti vahendusel mõnest e-poest. Tegemist on suundumusega, mis võib tulevikus ka Eestis hakata mõjutama traditsioonilist jaekaubandust.
TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi ütles, et kui 17% 2013. aasta lõpul jõulukinke ostnud Eesti elanikest kasutas kinke ostes ka erinevaid e-poode, siis ülejäänud 83% ostjatest tegi seda traditsioonilisi poode kasutades. „Tavakaubandusega võrreldes on e-kaubanduse osakaal jõulukingituste ostmisel siiski veel marginaalne – vaid 3% kingiostjaid ostis suurema osa oma kingitustest interneti teel,“ lisas ta.
Samas viitas Kersten Jõgi asjaolule, et suured välismaised kaubandushiiud nagu Macy’s, JCPenney, Best Buy ja Wal-Mart on tunnistanud oodatust nõrgemat jõulumüüki: „Üheks oluliseks põhjuseks peetakse e-kaubanduse kasvu tõttu muutunud kaubandusmaastikku. Me teame, et internet on ka Eesti tarbijatele üha omasemaks ostukanaliks muutumas, kuigi Lääne-Euroopa näitajatele jääme praegu veel tublisti alla.“
% kõigist jõulukingiostjatest | |
Internetiostud e-poodidest moodustasid suurema osa | 3% |
Internetiostud e-poodidest ja tavapoed enam-vähem võrdselt | 4% |
Internetiostud e-poodidest moodustasid väiksema osa | 10% |
Ei ostnud jõulukinke internetist | 83% |
Kersten Jõgi sõnul on need esimesed tulemused laiemast e-kaubanduse osakaale kaardistavast esinduslikust uuringust, mis annab esmakordselt võimaluse hinnata e-kaubanduse positsiooni Eesti kaubandusmaastikul. Emori e-kaubanduse uuringu ühe teemana kaardistati 20 kaubagrupi (rõivad, raamatud, piletid, ravimid, reisid, kindlustus jms) hinnangulised osakaalud nii tava- ja e-kaubanduses kui ka kodumaiste ja välismaiste e-poodide osas. Samuti uuriti e-poodide tuntust ning peamist ostukohta.
TNS Emori e-kaubanduse uuringu käigus küsitleti 2014. aasta jaanuaris 991 eestimaalast vanuses 15–74 aastat. Uuringu aruanne valmib veebruari keskel.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.