Infojanu kasvatas eriolukorra ajal uudistesaadete vaadatavust televisioonis
09.04.2020
09.04.2020
Märtsi keskpaigast kehtima hakanud eriolukord ning sellega kaasnenud tohutu infovoog on kasvatanud ka koduseinte vahele sunnitud eestimaalaste huvi teleuudiste vastu, näitavad Kantar Emori teleauditooriumi andmed.
Kantar Emori ekspert Elvin Heinla sõnul on märgatavat vaatajate arvu tõusu näha 11. nädalast, mil hakkasid tulema üha ärevamad teated viiruse laiemast levimisest ning valitsus kehtestas Eestis eriolukorra (hakkas kehtima alates 13. märtsist).
Kuigi eelmisel nädalal võib täheldada väikest uudistesaadete vaatajate arvu langust, ületas see siiski kriisieelseid vaatajanumbreid. „Vaatajate arvu languse taga võib olla ka asjaolu, et sama teema ümber keerlevad uudised on end vaatajate jaoks ammendanud. Erandiks on siin ETV+ eetris olev „Aktuaalne kaamera“, mille vaatajate arv eelmisel nädalal oli rekordkõrge, keskmiselt vaatas saadet päeva jooksul 44 000 silmapaari,“ selgitas Elvin Heinla.
Lisaks uudiste vaadatavusele on eriolukorra ja liikumispiirangute kehtestamine mõju avaldanud ka üldisele telerivaatamise ajale. Kui enne eriolukorda vaatasid Eesti elanikud televiisorit keskmiselt 4 tundi ja 12 minutit päevas, siis alates eriolukorra kehtestamisest on keskmine televiisori ees veedetud aeg juba 4 tundi ja 59 minutit. Eestlastel on see 5 tundi ja 11 minut ning mitte-eestlastel 4 tundi ja 33 minutit päevas. Võib eeldada, et ilmade soojenedes, mil inimesed veedavad enam aega õues, hakkame nägema vaatamisajas taas väikest kahanemist.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.