Internetiostjate osakaal on viimase kuuga veidi kasvanud
25.08.2021
25.08.2021
Kui kevadisest e-kaubanduse tipust alates on e-ostjate osakaal iga kuuga järk-järgult kahanenud, siis värskest e-kaubanduse trendiuuringust on näha väikest tõusu.
Kõrgeim oli e-ostjate osakaal aprillikuu uuringus, mil viimase kuu jooksul oli internetist kaupu ostnud 65 protsenti Eesti elanikest. Juulis oli see 49 protsenti. Augustis on e-ostjate osakaal aga kasvanud 52 protsendi peale.
Võrreldes juuliga on väikest kasvu näha kaheksas kaubagrupis 13st. Neist enim on e-ostjate osakaal kasvanud jalatsite puhul, kus kasv on 25 protsendilt 31 protsendile. 50 protsendi piiri ületab e-ostjate osakaal sarnaselt eelmise kuuga endiselt ainult ühes kategoorias, milleks on elektroonika.
„Võrreldes kevadise tippajaga on kõigist vaadeldud kaubagruppidest oma tipptaset suutnud enim hoida kosmeetika, kus e-ostjate osakaal on 47 protsenti, moodustades 82 protsenti tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kersten Jõgi. Enim on e-ostjaid kaotanud remondikaubad, kus tipptasemest on järel vaid kolmandik.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 12.-18. augustini ja selles osales 1053 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.