Kalev endiselt lemmikbränd, Google astub kandadele
17.03.2015
17.03.2015
TNS Emori brändide edetabeli uuringust selgub, et Eesti elanike meeldivaimate brändide edetabelit juhib endiselt Kalev. Kalevile järgneb teisena Google ning kolmandal kohal on Swedbank. Esikümnesse mahtusid (tähestikulises järjekorras) veel: Gmail, Elion, EMT, ETV, Maxima, Skype ja Youtube.
Kalev on olnud Eesti elanike kindel lemmik 2009. aastast, mil teostati esimene sarnasel meetodil põhinev uuring. Google on aasta-aastalt edetabelis koha võrra ettepoole liikunud ning on sellel aastal eelistajate arvu poolest Kalevil tihedalt kannul. Võrreldes eelmise aastaga on märgatava tõusu läbi teinud Swedbank, EMT ja Elion. Üldiselt on positsioon paranenud internetitehnoloogia brändidel, mis on edetabelis tahapoole tõrjunud toidukaupade brändid. Kui näiteks 2009. aastal oli toidukaupade brände edetabeli esikahekümne seas 7, siis sellel aastal oli neid vaid 3.
Valdkondade lõikes on meeldivaimad brändid vastajate hinnangul järgmised:
Brändide edetabeli uuringu metoodikast
Brändide edetabeli uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade brändid üldise meeldivuse alusel. Selgitamaks välja populaarseimad brändid, palusime vastajal etteantud nimekirja kasutades valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi – valik tuli teha 145 nimetuse ja logo seast (valik toimus mitmeetapiliselt). Brändide nimekirja aluseks on TNS Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat brändide nimekirja.
Uuringus osales 2015. aasta jaanuaris 1276 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.