Eesti noored harrastavad sporti Läti ja Leedu noortest sagedamini
23.07.2024
23.07.2024
Mitmete suviste spordi suursündmuste, eriti lähenevate suveolümpiamängude valguses uuris Kantar Emor Eesti, Läti ja Leedu noorte sportimisharjumusi ning spordibrändide ja spordikaupade ostukohtade eelistust.
Trendiuuringust selgus, et iganädalane spordi harrastamise sagedus on 15-39-aastaste Baltikumi noorte seas aasta-aastalt kasvanud. Kolme riigi võrdluses on Eesti noored kõige aktiivsemad. 4-6 korda nädalas teeb trenni viiendik (21%) Eesti noortest, 14% Läti noortest ning 9% Leedu noortest. Üle kolmandiku Eesti, Läti ja Leedu noortest treenivad 1-3 korda nädalas. Eestis ei harrasta sportimist 11%, Lätis 17% ja Leedus 18% sihtrühmast.
„Baltikumi noored tegelevad regulaarselt vähemalt ühe kuni kahe spordialaga: peamiselt jooksmise, matkamise, rattasõidu ja jõusaalis treenimisega. Viimasena nimetaud sportimisviis on kõige populaarsem just Eesti noorte seas. Sportmängudest tegeletakse Eestis rohkem jalgpalliga, Lätis võrk- ja jalgpalliga ning Leedus korv- ja võrkpalliga. Võrreldes eelmiste aastatega on populaarsust kogunud matkamine ning looduses liikumine,“ kommenteeris uuringuspetsialist Katariina Mäll.
Kõige meeldivamate spordibrändide esikolmiku moodustavad noorte jaoks Nike, Adidas ja Puma. „Läbi aastate on Baltikumi turul vaieldamatult kõige meeldivam spordibränd olnud Nike, eriti 15-24-aastaste noorte seas,“ rääkis Mäll.
Uuringus kaardistati ka spordibrändide peamiseid ostukohti. Uuring viidi läbi veebis maikuus 2024 ja selles osales Eestis 625, Lätis 600 ja Leedus 615 inimest vanuses 15–39 aastat.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.