Kõige laiema klientuuriga jaekett on Maxima
18.11.2013
18.11.2013
TNS Emori igasügisese jaeseireuuringu tulemusel on kõige laiema klientuuri ja põhiostjaskonnaga jaekett Maxima, mille tugevusteks on hea asukoht, soodne hinnatase ning atraktiivsed eripakkumised. Maximale järgneb Selver, mis on üheks enim eelistatud ning parimaks igapäevakaupade ostukohaks. Selveri tugevusteks on meeldiv ostukeskkond, hea teenindus ning lai valmistoodete valik.
Uuringus kasutatud ConversionModel’i riskide ja kasvupotentsiaali analüüsist selgub, et kui eesti tarbijad saaksid toidukaupade jaekettidest sisseoste teha üksnes oma sisemiste soovide alusel ilma takistusteta (nt asukoht, hinnatase), on kõige suurem kasvuvõimalus Prismal ja Rimil. Väikseim on kasvuvõimalus Maximal, mille turujõud võib jaekettide kättesaadavuse võrdsustumisel enim väheneda.
Jaekett | 2 nädala jooksul jaeketist oste teinud elanike osakaal (%) |
Maxima | 39% |
Selver | 37% |
Rimi | 30% |
Konsum | 22% |
Prisma | 19% |
Säästumarket | 15% |
Uuringu käigus küsitleti 1001 eestimaalast vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik kogu Eesti vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi september–oktoober 2013 telefoniintervjuudena omnibuss-küsitluse raames.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.