Kolm kõige tuntumat e-poodi Eestis on Kaup24, Hansapost ja Aliexpress
14.06.2018
14.06.2018
Kantar Emori äsja valminud e-kaubanduse trendiuuringust selgub, et kõige tuntum e-pood on Kaup24, mida teab spontaanselt nimetada 35% Eesti elanikest. Aastaga on Kaup24 tuntus ja edumaa teiste e-poodide ees veelgi kasvanud.
Hansapost järgneb liidrile olulise vahega – seda teab spontaanselt nimetada 21% Eesti elanikest, Hansaposti spontaanne tuntus ei ole aastaga muutunud. Kolmandal kohal on kaubandushiid Aliexpress, mida nimetab spontaanselt 18% elanikest ning nende tuntus püsib teist aastat samal tasemel. Spontaanse tuntuse esikümnesse jõudsid veel Amazon, eBay, Euronics, On24, Osta, Selver ja 1a.
Kantar Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi sõnul on tuntuse esikümnes juhtkohtadel olevate internetikaubamajade fenomeniks lai kaubavalik, soodne hinnatase, atraktiivsed eripakkumised ning üldine meediaaktiivsus. „Nii Kaup24 kui ka Hansapost eristuvad teistest kodumaise kuvandiga e-poodidest oluliselt suuremate meediapanuste poolest, mis hoiab neid pidevalt pildil ja tarbija tähelepanuväljas.“
Koht TOP 10 | Spontaanselt tuntuimad e-poed |
1 | Kaup24 |
2 | Hansapost |
3 | Aliexpress/Alibaba |
4 | 1a |
5 | eBay |
6 | Amazon |
7 | On24 |
8 | Euronics |
9 | Selver |
10 | Osta |
Kersten Jõgi selgitas: „E-kaubanduse trendiuuringus olid vaatluse all inimeste e-ostluse kogemused ja praktikad, milliseid kaupu veebist ostetakse, kodu- ja välismaiste e-poodide osakaalud, erinevate tehniliste seadmete kasutamine ostlemisel ning kaupade tagastamismugavus.“
E-kaubanduse trendiuuringus kõnetasime üle 1000 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat, valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring toimus 2018. aasta kevadel. Analüüsil kasutasime ka Kantar Emori TNSAtlase andmebaasi.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.