Kullerteenuste kasutamine on oluliselt kasvanud
18.06.2020
18.06.2020
Üheksa inimest kümnest on poole aasta jooksul saanud mõne postipaki, selgub Kantar Emori pakiveoteenuste turu kasvupotentsiaali uuringust. Aasta varem oli pakisaajaid kolmveerand elanikkonnast. Märkimisväärselt on suurenenud kullerteenuste kasutajate hulk.
Kindlasti on pakiveoteenustega kokkupuuted suurenenud tänu kaks kuud kehtinud eriolukorrale, mil tavakaubandus oli suures osas suletud. „Liikumispiirangute tõttu koju jäänud inimestele osutus mugavaks ja sageli ka ainuvõimalikuks lahenduseks tellida vajalikud kaubad omale koju või kodu lähedal asuvasse pakiautomaati,” märkis Kantar Emori uuringuspetsialist Mari-Ann Ploom. Postipakkide tellimine on kõige enam kasvanud vanemate inimeste, maa-asulate elanike ning ka ettevõtjate seas.
Pakkide kättesaamiskordade põhjal on tänasel pakiveoteenuste turul tervikuna pakiautomaadi teenuste osakaal ligikaudu kolm korda suurem kui kullerteenustel – 76 protsenti paki kättesaamiskordadest moodustavad pakiautomaadid ning 24 protsenti kullerteenused. Samades proportsioonides oli suhe ka 2019. aastal. Samas on kullerteenuste kasutajaskond aastaga märkimisväärselt suurenenud. Kui 2019. aastal oli paki kättesaamisel kullerteenust kasutanud 27 protsenti elanikest, siis sellel aastal on kulleri vahendusel paki saanud juba 45 protsenti elanikest.
Turuliidriks on jätkuvalt Omniva pakiautomaat, mille turujõud on veelgi kasvanud. Itella SmartPOST on Omniva järel kindlal teisel positsioonil. Suurima kasvupotentsiaaliga on endiselt DPD Pickup. Kui võtta praeguse teenusepakkujate turujõu kõrval arvesse nende emotsionaalse suhte tugevust ehk brändijõudu, on Omniva pakiautomaat ja SmartPOST täna praktiliselt võrdselt suurima brändijõuga teenusepakkujad. Itella SmartPOST on kuvandi liider kättetoimetamiskiiruses ja usaldusväärsuses. Omniva eristub turul selgelt parima pakiautomaatide võrgustikuga, olles kuvandi liider pakiautomaatide paiknemisel nii kodu läheduses kui ka liikumistrajektooril.
Pakiautomaadi valikut mõjutab väga tugevalt automaatide asukoht ning seoses eriolukorraga muutus automaadi asukoha võtmes olulisemaks just paiknemine kodu lähedal ning õues/välitingimustes, et tagada ohutus tervisele. „Need Omniva pakiautomaaditeenuse trumbid aitasid teenusepakkuja turujõudu eriolukorras kasvatada,“ selgitas Ploom.
Perioodil 29.04.–06.05. läbi viidud veebiuuringus küsitleti 1245 Eesti elanikku vanuses 18–74 aastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.