Ligi kolmandik Eesti elanikest peab rakenduskõrgharidust võrreldes akadeemilise kõrgharidusega väga heaks
14.06.2022
14.06.2022
Eestis pakutava rakenduskõrghariduse mainet peab võrreldes akadeemilise kõrgharidusega suurepäraseks või väga heaks 30% Eesti elanikest, selgub värskest Kantar Emori tehtud rakenduskõrgkoolide maine uuringust.
42% eestimaalastest arvab, et võrreldes akadeemilise kõrgharidusega on Eesti rakenduskõrgkoolides pakutav haridus hea. Rahuldavaks või halvaks peab rakenduslikku kõrgharidust vähem kui viiendik ehk 17% elanikest.
Kõige mainekamateks rakenduskõrgharidust andvateks koolideks peetakse Tartu Tervishoiu Kõrgkooli ja Eesti Lennuakadeemiat, kuid üsna samal pulgal on elanike silmis ka Sisekaitseakadeemia, Kaitseväe Akadeemia, Tallinna Tehnikakõrgkool ja Tallinna Tervishoiu Kõrgkool .
Ennekõike peab hea rakenduskõrgkool andma elanike hinnangul kõrgetasemelist haridust, mis oleks praktiline, usaldusväärne (vastaks ootustele) ning võimaldaks erinevaid töö- ja karjääriväljavaateid.
Rakenduskõrgkoolides õpetatavatest valdkondadest kõige perspektiivikamateks peavad elanikud informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiaid, mida õppima soovitaks minna 36%, tehnikaalasid nagu elektritehnika, masinaehitus ja robotitehnika (25%), tervist ja meditsiini (23%) ning ärijuhtimist (22%).
15-24-aastaste noorte seas jagavad õppevaldkondadest kolmandat ja neljandat kohta hoopis kunstid (disain, kujutav kunst, graafiline disain, restaureerimine). Ärijuhtimine ja tehnilised alad on noorte jaoks veidi vähem populaarsed.
Eesti rakenduskõrgkoolide mainet kaardistav uuring toimus 18. aprillist 5. maini ja selles osales 1204 Eesti elanikku vanuses 15-60 eluaastat.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.