Eesti inimesed hindavad kõige kliendisõbralikumaks äpiks Smart-IDd
13.02.2025
13.02.2025
Eestis tegutsevate ettevõtete mobiilirakendustest jõudsid esiviisikusse veel Swedbank, Revolut, Apollo Kino ja Õhtuleht. Vaadates kõiki mobiilirakendusi, moodustasid esiviisiku Smart-ID, Swedbank, Shazam, Waze ja SHEIN.
“Mobiilirakendused on muutunud oluliseks suhtluskanaliks ja asjaajamiskeskkonnaks kliendi ning ettevõtte vahel. Eesti ettevõtted võivad tunda rõõmu, et kasutajad hindavad meil loodud rakendusi praktiliselt sama kõrgelt kui maailmas laialdaselt kasutatavaid rakendusi,“ rääkis Kantar Emori uuringuspetsialist Katariina Mäll. „Peamiselt tõid vastajad välja, et väga olulised aspektid äppide kasutamise juures on nende lihtsus, töökindlus ja sujuvus. Mis aga inimestele ei meeldi, on see, kui rakendus ei ole ajakohane ega visuaalselt ilus või on aeglane,“ lisas ta. Keskmiselt on Eesti elanikel alla laetud 18 mobiilirakendust.
Kantar Emori meediapäeva uuringu andmetel veedavad Eesti inimesed (vanuses 15-74) mobiiltelefonis keskmiselt kolm tundi päevas. Peamiselt kulub aeg sotsiaalmeediale, uudisportaalidele ja muusika kuulamisele.
Katariina Mäll ja Kaisa Esko räägivad uuringu tulemustest põhjalikumalt värskes “Point+” osas:
“Äpp on hea viis kaasata oma kliente uut moodi. See on otsene turunduskanal, seal saab saata teavitusi. Äpp on sinuga kogu aeg kaasas, ta on sulle lähedal,” kommenteeris Katariina Mäll podcastis mobiilirakenduste olulisust. Uuringuekspert Kaisa Esko rääkis, et brändide jaoks on oluline läbi mõelda, kuidas leida see tasakaal, et mobiilirakendus oleks inimesele eelkõige kasulik ega muutuks liigsete teavituste tulemusel tüütuks. Seda enam, et inimesed kasutavad palju rakendusi. “Sellel kuldsel joonel püsida on väga raske ja brändide inimesed hoiavad sellel kindlasti ise ka silma peal,” lisas ta.
Loe ka:
_ Lähem info uuringu kohta
– Veebis pakuvad Eesti elanike hinnangul parimat teeninduskogemust pangad
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.