Noorte silmis tõusis mainekaimaks tööandjaks TransferWise
06.07.2020
06.07.2020
Kantar Emori äsja avaldatud tööandjate maineuuringu pingreas tõusis majanduse, IT ja tehniliste erialade tudengite eelistuses esimest korda ihaldusväärseimaks tööandjaks TransferWise, mis möödus kaheksa aastat liidripositsiooni hoidnud Skype’ist. Kolmas oli Skype’i järel Eesti Energia.
Kantar Emori töötajakogemuse juhteksperdi Mari-Liis Eensalu sõnul on juba varasematel aastatel olnud märke Skype’i atraktiivsuse langusest tööandjana ning TransferWise’i ja ka teiste uute IT-ettevõtete esiletõusust. „Skype on endiselt tugev, kuid konkurents on tihe ja TransferWise on aasta-aastalt oma positsiooni parandanud, jõudes tänaseks kõige ihaldusväärsemaks tööandjaks valdkonna tudengite jaoks,“ selgitas Eensalu.
Koroonakriisi tõttu on tudengite silmis positsioone kaotanud erinevad transpordi ja turismi valdkonna ettevõtted (Nordica, Tallinna Lennujaam, Tallinna Sadam, Eesti Raudtee, Radisson Hotel Group ja Viking Line). Võitjate hulgas on Luminor ja Tele2, mille atraktiivsus tööandjatena on kasvanud.
Valdkonnana on IT ja telekommunikatsiooni sektor Eensalu sõnul noorte jaoks jätkuvalt kõige mainekam kõigist sektoritest. Tööandjate maine pingerea esikümnesse kuuluvad lisaks TransferWise’ile ja Skype’ile ka Telia ja Pipedrive. „IT-sektor on kiiresti arenev, pakub atraktiivset materiaalset motivatsioonipaketti ja rahvusvahelise karjääri võimalusi. Noored hindavad sektori paindlikkust ja töötajakesksust,“ selgitas Eensalu.
Kantar Emor viib igal kevadel läbi tööandjate maine uuringut, kus majanduse, IT ja tehniliste erialade tudengitel palutakse panna suuremad tööandjad pingeritta. Selle aasta aprillis-mais toimus uuring 15. korda, sellele vastas 547 kõrgharidust omandavat õppurit.
Mainekamate tööandjate pingerida majanduse, IT ja tehniliste erialade tudengite silmis
Koht 2019 | Koht 2020 | Ettevõte |
4. | 1. | TransferWise |
1. | 2. | Skype |
3. | 3. | Eesti Energia |
5. | 4. | LHV |
9. | 5. | Swedbank |
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.