Pakiautomaatide populaarsus on veelgi kasvanud, turu liider jätkuvalt Omniva
01.07.2021
01.07.2021
Pakisaajate osakaal elanikkonnas ei ole pärast eelmise aasta hüppelist kasvu muutunud, ulatudes hetkel 90 protsendini. Jätkuvat kasvu näitab aga pakkide saamine pakiautomaadi vahendusel, selgub Kantar Emori värskest pakiveoteenuste uuringust.
Kui eelmisel aastal raputas pakiveoteenuste turgu tugevalt koroonapandeemia ning aastaga toimunud muutused olid väga suured, siis sel aastal on turu tervikpilt sarnane eelmisele aastale, kommenteeris Kantar Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. Selgelt eelistatuim pakisaamise viis on jätkuvalt pakiautomaat, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 86% elanikest. Aastaga on pakisaajate osakaal kolme protsendipunkti võrra kasvanud. Ligi pooled elanikest on paki saamisel kasutanud kullerteenust ning umbes kolmandik on selle kätte saanud postkontorist.
Kindel turu liider on Omniva pakiautomaat, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 78% pakisaajatest. Omniva omab täna 38% pakiveoteenuste turust. Kersten Jõgi sõnul eristub Omniva turul kõige laiema pakiautomaatide võrgustikuga ning on maineliider ka autoga lihtsasti ligipääsetavuse ning teekonna jälgimise võimaluse poolest. „Koroonapandeemiast tingitult on automaadi asukoha võtmes muutunud olulisemaks just paiknemine kodu lähedal ning õues/välitingimustes, et tagada ohutus tervisele, need on aidanud Omnival ka tugevat positsiooni säilitada,“ lisas Jõgi.
Teist kohta hoiab Itella SmartPost, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 69% pakisaajatest. Itella SmartPost hõivab 26% turust. Itellat tajutakse kõige usaldusväärsema ning parima hinna-kvaliteedi suhtega pakkujana. „Just usaldus ja hinna-kvaliteedi suhe on paki kättetoimetamiskiiruse kõrval kõige olulisemad tegurid, mis aitavad luua tugeva emotsionaalse suhte klientidega ning pikemas perspektiivis ka kasvu,“ sõnas Jõgi.
Kolmas on DPD Pickup pakiautomaat, mis näitab turuosaliste seas suurimat kasvu ning mille osakaal turul on kolme aastaga enam kui kahekordistunud.
Pakiveoteenuste turutrende kaardistav veebiuuring toimus 24.–30. maini ja selles osales 1084 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat. Trendiuuring toimub igal kevadel alates 2019. aastast.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.