Parimad lojaalsusprogrammid on reisijate vedajatel
21.03.2018
21.03.2018
Eesti elanikud hindavad parimaks lojaalsusprogrammiks Elroni sõidukaarti. Kantar Emori äsjane uuring hõlmas 37 programmi ja eriti kasulikuks pidasid vastajad just reisijate vedamisega tegelevate ettevõtete lahendusi. Paraku on märkimisväärne osa lojaalsusprogrammidest endiselt nõrgad.
Mõistagi ei hõlma lojaalsusprogrammid enam sageli pelka kliendikaarti, inimesed saavad soodustusi ka ID-kaardiga ning muulgi moel. Esikuuikusse mahtus tervelt kolm reisijate veoga tegelevat ettevõtet – lisaks Elronile veel Tallinki Club One ja Air Baltic/Lux Expressi PINS-kaardi programm. Kaubanduses on atraktiivseimad NS Kinga ning Circle K Extra Clubi programmid, parimate lojaalsusprogrammide seas on ka Partnerkaart.
Reisijaveoettevõtete edu võib seletada sellega, et nende lojaalsusprogramme kasutavad inimesed, kes liiguvad palju, sestap tekib ka püsikliendi eeliste kasutamisest vägagi tuntav rahaline kasu koos kõigi muude hüvedega. Kantar Emor viis lojaalsusprogrammide atraktiivsuse trendiuuringu esmakordselt läbi tunamullu ja ka siis osutus tugevaimaks Elroni kliendiprogramm.
Kantar Emori juhataja Karin Niinas kinnitas, et kliendiprogrammid ei ole võrdsed. „Suurel määral varieerub nii ettevõtete programmide tuntus, regulaarsete kasutajate hulk, pakutavad soodustused kui ka inimeste huvi konkreetse programmiga liitumiseks.“
Suurimat kliendikasu ehk enim eeliseid teiste programmide ees pakub täna klientide hinnangute kohaselt Tallinki Club One programm. „Meie jaoks on oluline oma lojaalsusprogrammi pidevalt arendada,“ märkis Tallink Grupi Club One’i juht Helena Raud. „Arendamine tähendab suurel määral ka olemasoleva kliendi kuulamist. Kuna oleme olemuselt rahvusvaheline programm, siis ei sobi meile Eestis laialt levinud ID-kaardi põhine kasutus. Seetõttu otsustasime eelmisel aastal viia oma kliendikaardi hoopis mobiili ja pole pidanud oma otsust kahetsema – esimese üheksa kuuga on digitaalse kliendikaardi endale laadinud juba rohkem kui 100 000 klubilist.“
Raud lisas, et Tallink peab oluliseks pakkumiste pidevat värskendamist, et ka pikaajalised kliendid leiaksid endale alati midagi uut ja huvitavat. „Viimane suurem uuendus toimus mullu detsembris, mil avasime Club One veebipoe, kus klubilised saavad osta suurepärase hinnaga parfüüme ja kosmeetikat ning tasuda ostude eest osaliselt punktidega.“
Kantar Emori tootejuhi Tauno Mändla sõnul näitasid uuringu tulemused, et märkimisväärne hulk Eesti ettevõtete lojaalsusprogrammidest on nõrgad, seda arvestades nii nende tuntust kui ka kasutajate rahulolu ja programmi eeliste tajumist võrdluses teiste lojaalsusprogrammidega. „On püsikliendiprogramme, mille puhul jääb arusaamatuks nende loomise eesmärk ning kasu nii ettevõttele kui ka klientidele. Paljudele on ju tuttav olukord, kui teenindaja uurib meilt ostu sooritades, kas me oleme antud ettevõtte püsiklient, ja me ei oska sellele küsimusele isegi vastata. Teenindaja leiab siis küsimusele vastuse meie isikukoodi abiga. See on näide nõrgast ja mittetoimivast lojaalsusprogrammist.“
Kantar Emori lojaalsusprogrammide atraktiivsuse uuring hõlmas 37 kliendiprogrammi, uuring toimus tänavu veebruaris ja selles osales 1318 inimest vanuses 20–70 aastat. Lojaalsusprogrammide tugevust mõõdeti rahvusvahelise TRI*M indeksiga, mis võtab aluseks kaks olulist komponenti: lojaalsusprogrammiga rahulolu ning eeliste tajumine teiste programmidega võrreldes.
Vastava programmi kasutajate hinnangud TRI*M indeksi põhjal
Koht | Lojaalsusprogramm | TRI*M indeks |
1 | Elroni sõidukaart | 81 |
2 | NS King | 79 |
3 | Tallink (Club One) | 76 |
4 | Air Baltic/Lux Express (PINS kaart) | 76 |
5 | Circle K Extra Club | 76 |
6 | Partnerkaart | 76 |
EESTI KESKMINE | 63 |
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.