Parimate e-poodide esikolmikus on kodumaised e-poed, liidriks Kaup24
05.08.2020
05.08.2020
Kantar Emor koostas sel aastal esmakordselt e-poodide edetabeli, mille eesotsas domineerivad kodumaised e-poed. Pingerea tipus on eestimaise kuvandiga veebipood Kaup24.
E-poodide edetabel põhineb Eesti inimeste arvamusel, millised on nende hinnangul parimad veebipoed. Pingerea tipus troonib Kaup24, mida tõi positiivsena esile 24 protsenti vastajatest. Olulise vahega järgnevad liidrile pea võrdselt Hansapost ja 1a, neid nimetas vastavalt 13 ja 12 protsenti vastajatest.
Edetabeli neljandal kohal on globaalne kaubandushiid AliExpress ning viies kodumaine toidupood e-Selver. Esikümnesse kuuluvad lisaks ka Amazon, Apollo, Euronics, ON24 ja Rahva Raamat.
Kantar Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi sõnul on Kaup24 parim e-pood praktiliselt kõigis analüüsitud sotsiaaldemograafilistes rühmades, vaid noorimas vanusegrupis ehk kuni 24aastaste seas on Kaup24 teisel kohal 1a järel ning maa-asulates elavate inimeste hulgas jagab esikohta Hansapostiga.
Jõgi hinnangul on edetabeli tippu jõudmise olulisteks eeldusteks e-poe tuntus, lai kaubavalik ja lai ostjaskond, kuid e-ostlemise kasvades ja järjest tihedamas konkurentsis tulevad võitjatena välja need, kes suudavad pakkuda meeldivat ostukogemust ning pööravad tähelepanu kõige olulisematele puutepuntidele klienditeekonnal.
Koht | E-pood | Parim e-pood (%) |
1 | Kaup24 | 24% |
2 | Hansapost | 13% |
3 | 1a | 12% |
4 | AliExpress | 9% |
5 | e-Selver | 8% |
E-poodide edetabel on üks osa igakevadisest e-kaubanduse trendiuuringust, kus olid vaatluse all inimeste e-ostlemise kogemused ja praktikad, milliseid kaupu ostetakse, kodu- ja välismaiste e-poodide osakaalud, erinevate tehniliste seadmete kasutamine ostlemisel ning parimad e-poed.
E-kaubanduse trendiuuringus kõnetasime üle 1000 Eesti elaniku vanuses 15–74 aastat. Valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring toimus 2020. aasta kevadel perioodil aprill–mai.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.