Poodide sulgemine tõi kaasa internetiostjate osakaalu hüppelise kasvu
28.04.2021
28.04.2021
Kui märtsi algul moodustas e-ostjate osakaal kogu kaubagrupi ostjatest enam kui poole viies kaubagrupis, siis aprillis ületab see 50 protsendi piiri juba 9 kaubagrupis, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Viimase kuu jooksul on veebipoodidest ostjaid enam kui tavapoodidest ostjaid raamatute, elektroonika, riiete, sisustuskaupade, jalatsite, kodutehnika, spordikaupade, kosmeetika ning parfümeeria kategoorias.
Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul oli märtsis kehtestatud piirangute mõjust tulenevalt ette oodata, et e-kaubandus kasvab. „Kui märtsikuine küsitlus toimus alles piirangute kehtestamise alguses, mil oli näha väikest kasvu e-ostjate osakaaludes, siis nagu arvata oli, tõi kaupluste sulgemine kaasa hüppelise kasvu aprillis pea kõigis kaubagruppides,“ kommenteeris Jõgi. Võrreldes märtsiga on e-ostmine kasvanud kõige enam remondikaupade, kodutehnika, jalatsite, spordikaupade ja riiete puhul. Nende kaubagruppide e-ostjate osakaalud on kasvanud kuuga enam kui 50 protsenti.
E-ostjaskonna osakaal kogu kaubagrupi ostjatest on suurim raamatute puhul – selles kaubagrupis moodustab e-ostjaskond 81 protsenti kogu kaubagrupi ostjatest. Raamatutele järgnevad elektroonikaseadmed, riided ja sisustuskaubad (kõigis kolmes ületab e-ostjaskonna osakaal 70 protsendi piiri).
Ka toidukaupade ostmine veebist on võrreldes märtsi algusega veidi kasvanud ja on alates eelmise aasta augustist seni kõrgeimal tasemel – kui augustis oli veebist toidukaupade ostjate osakaal 10 protsenti, siis aprillis juba 17 protsenti.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 15.–21. aprillini ja selles osales 1099 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.