Raadioauditooriumi ülevaade perioodist aprill–september 2020
11.11.2020
11.11.2020
Kantar Emori raadio- ja muusikakuulamise seire andmetel pühendasid Eesti elanikud perioodil aprill–september 2020 raadio ja muusika kuulamisele keskmiselt 4 tundi ja 1 minuti päevas.
Enim kulutati aega raadiojaamade kuulamisele – 2 tundi ja 26 minutit. Ajaliselt järgneva audioväljundina said kuulajate ajast endale internetipõhised muusikateenused, millele kulub keskmiselt 51 minutit päevas. Salvestatud muusikat kuulatakse 12 minutit ning raadiosaadete järelkuulamisele kulub keskmiselt 3 minutit päevas. 30 minutit jaotub ära erinevate raadiojaamade vahel surfamisele või tundmatule audiokanalile.
Võrreldes aasta varasema perioodiga on kogu raadio- ja muusikakuulamise aeg jäänud samale tasemele, olles kahanenud vaid 3 minutit. Raadiojaamade kuulamisele pühendatud aeg on 4 minuti võrra vähenenud ning muusikateenuse/salvestatud muusikale kulutatud aeg samavõrra kasvanud.
Eestlased kuulasid raadiojaamu keskmiselt 2 tundi ja 47 minutit ning muu rahvuse esindajad vastavalt 1 tund ja 41 minutit päevas.
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Vikerraadio | 128 000 | 12,5 |
2 | Raadio Elmar | 87 000 | 8,5 |
3 | Sky Plus | 82 000 | 8,0 |
4 | Star FM | 66 000 | 6,4 |
5 | Retro FM | 50 000 | 4,9 |
6 | Raadio Kuku | 47 000 | 4,6 |
7 | MyHits | 46 000 | 4,5 |
8 | Raadio 2 | 30 000 | 3,0 |
9 | Rock FM | 27 000 | 2,6 |
10 | Power Hit Radio | 20 000 | 2,0 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.04.2020–30.09.2020
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Raadio 4 | 39 000 | 3,8 |
2 | Narodnoje Radio | 29 000 | 2,8 |
3 | Russkoje Radio | 27 000 | 2,6 |
4 | Sky Raadio | 24 000 | 2,3 |
5 | Jumor FM | 20 000 | 2,0 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.04.2020–30.09.2020
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.