Raadioauditooriumi ülevaade perioodist juuli–detsember 2020
20.01.2021
20.01.2021
Kantar Emori raadio- ja muusikakuulamise seire andmetel pühendasid Eesti elanikud perioodil juuli–detsember 2020 raadio ja muusika kuulamisele keskmiselt 4 tundi ja 11 minutit päevas.
Enim kulutati aega raadiojaamade kuulamisele – 2 tundi ja 24 minutit. Ajaliselt järgneva audioväljundina said kuulajate ajast endale internetipõhised muusikateenused, millele kulub keskmiselt 56 minutit päevas. Salvestatud muusikat kuulatakse 12 minutit ning raadiosaadete järelkuulamisele kulub keskmiselt 4 minutit päevas. 35 minutit jaotub ära erinevate raadiojaamade vahel surfamisele või tundmatule audiokanalile.
Võrreldes aasta varasema perioodiga on kogu raadio- ja muusikakuulamise aeg mõnevõrra kasvanud, olles aasta tagasi ajaliselt 4 tundi ja 3 minutit päevas. Raadiojaamade kuulamisele pühendatud aeg on jäänud samale tasemele, langedes vaid 1 minuti võrra. Ajaliselt on võitnud mõnevõrra internetipõhised muusikateenused ning väike kasv ajaliselt on toimunud ka raadiosaadete järelkuulamisel.
Eestlased kuulasid raadiojaamu keskmiselt 2 tundi ja 47 minutit ning muu rahvuse esindajad vastavalt 1 tund ja 36 minutit päevas.
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Vikerraadio | 124 | 12,1 |
2 | Raadio Elmar | 82 | 8,0 |
3 | Sky Plus | 79 | 7,7 |
4 | Star FM | 68 | 6,6 |
5 | Retro FM | 51 | 5,0 |
6 | Raadio Kuku | 48 | 4,7 |
7 | MyHits | 47 | 4,6 |
8 | Raadio 2 | 32 | 3,1 |
9 | Rock FM | 29 | 2,9 |
10 | Power Hit Radio | 20 | 2,0 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.07.2020–31.12.2020
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Raadio 4 | 40 | 3,9 |
2 | Sky Raadio | 27 | 2,6 |
3 | Narodnoje Radio | 27 | 2,6 |
4 | Russkoje Radio | 21 | 2,0 |
5 | Jumor FM | 19 | 1,8 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.07.2020–31.12.2020
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.