Swedbank tõusis taas Eesti kõige mainekamaks suurettevõtteks
15.12.2021
15.12.2021
Kantar Emori suurettevõtete maine uuringu esikolmiku moodustavad 2021. aastal Swedbank, Orkla Eesti ja A. Le Coq. Esikümnesse kuuluvad veel (tähestikulises järjekorras) Circle K Eesti, Coop, Farmi, Pipedrive, Prisma Peremarket, Selver ja Telia Eesti.
Mainekuse edetabelit tõusis juhtima Swedbank, mis on edetabeli tipus trooninud ka varasematel aastatel, viimati 2018. Seejärel pangandust ümbritsenud skandaalide valguses kolmanda kümne lõppu taandunud ettevõte kerkis ettepoole juba aasta eest, jõudes sel aastal uuesti päris tippu. Seejuures on Swedbankil paranenud mainekuvandi mõlemad komponendid ‒ tugevuskuvand ning suhtumine ettevõttesse. Traditsiooniliselt on Swedbanki maine tugevam mitte-eestlaste hulgas, viimastel aastatel torkab silma positiivne hoiak naiste seas.
Teisel positsioonil olev Orkla Eesti on samuti viimaste aastate kõrgeimal kohal, kuigi kuulus esikümnesse ka eelmistes uuringutes, paiknedes aasta eest kuuendal positsioonil. Orkla hea mainekuvandi tagab esmajoones positiivne suhtumine ettevõttesse.
Kolmandal kohal olev A. Le Coq püsib mainekaimate ettevõtete esikolmikus kolmandat aastat järjest.
Läinudaastane maineliider Coop sel aastal esikolmikusse ei mahu, samas on oma positsiooni parandanud teised igapäevakaupade ostukohad. Coopi kõrval on taas esikümnesse jõudnud sealt aasta eest napilt välja jäänud Selver ning üle aastate ka Prisma Peremarket, mis viimati mahtus kümne mainekaima suurettevõtte hulka viie aasta eest.
Sarnaselt eelmisele aastale kuuluvad esikümnesse veel Circle K, Farmi ja Telia, neist viimane on edetabelis veidi tõusnud, teised pisut langenud.
N-ö uueks tulijaks mainekaimate ettevõtete esikümnes on sel aastal kliendisuhete juhtimisele keskendunud tehnoloogiaettevõte Pipedrive.
Kantar Emori uuringueksperdi Katrin Männaste sõnul on mainekuse trende valdkonniti vaadates näha, et finants- ja sideteenuste alal tegutsejad ning kaubandusettevõtted on saanud 2021. aastal pigem veidi kõrgema mainekuvandi osaliseks kui aasta eest. „Mõningast langust on märgata infrastruktuuriettevõtete puhul, eeskätt on halvemuse suunas liikunud neisse suhtumine. Osaliselt võib selle taga juba näha energiahindade tõusu mõju,“ kommenteeris Männaste. „Eelmisel aastal olulise languse läbi teinud transpordisektori ettevõtted on aga uuesti taastumas.“
Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted kahe näitaja, üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi, alusel.
Kantar Emori korraldatud Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuring toimus sel aastal 22. korda. Uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri alusel: üldine suhtumine (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – “väga negatiivne” ja 10 – “väga positiivne”) ja tugevusindeks (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – “väga nõrk” ja 10 – “väga tugev”). Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevusindeks on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega. Suhtumine aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.
Uuringus osales 2021. aasta oktoobris-novembris 1401 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse kaasati eelmise aasta (2020. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 põhjal esimese 270 ettevõtte hulgast, kokku 89 suurettevõtet.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.