Tajutud hinnatõus on kõrgem kui tegelik inflatsioon
27.06.2022
27.06.2022
Eesti inimesed tunnetavad umbes 23-protsendilist hinnatõusu võrreldes eelmise aastaga, selgub hiljutisest Kantar Emori uuringust.
Iga viies vastaja hindas hinnatõusuks üle 30%, sealhulgas oli ka neid, kes arvasid, et hinnad on lausa kahekordistunud. „Nendes vastustes on kindlasti tubli annus emotsionaalset reaktsiooni praegusele majandusolukorrale,“ kommenteeris Kantar Emori käitumisteaduste juhtekspert Heidi Reinson. „Samas tuleb mõista, et inimeste ostukorvid on erinevad ja kõrge hinnatõusu läbi teinud toote- ja teenusegrupid võivad moodustada suure osa igakuistest kulutustest,“ lisas Reinson.
Iga teine eestimaalane on inflatsiooni tõttu ka suuremaid kulutusi edasi lükanud. Madalama sissetulekuga sihtrühmas on seda teinud lausa kaks kolmest vastajast.
Kantar Emori mahukas finantskäitumise uuringus osales üle 1600 Eesti elaniku vanuses 18–74 eluaastat. Küsitlustöö toimus mai lõpus ja juuni alguses.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.