Ülemiste kasvatab edumaad
25.10.2017
25.10.2017
2015. aastal tõusis Ülemiste keskus parimate kaubanduskeskuste topis esikohta hoidva Rocca al Mare Keskuse kõrvale ning 2016. aastal tõukas Rocca al Mare troonilt. Sel aastal on Ülemiste tulemused veelgi paranenud ning edumaa teiste keskuste ees kasvanud.
„Ülemiste keskus on Tallinna kõige tuntum tööstuskaupade ostukoht,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Klientide jaoks on tegemist maineliidriga, kes eristub teistest suurima kaubavaliku ning moodsaima kogupere ostukohana. Ülemistet pidas Tallinna parimaks tööstuskaupade ostukohaks 32% vastanuist, Rocca al Maret aga nimetas 25%. Kaubanduskeskustes asuvatest poodidest on klientidele kõige atraktiivsemad rõivapood H&M, jalatsipood NS King ning parfümeeria-kosmeetikapood I.L.U..“
Kersten Jõgi kinnitusel ei ole kaubanduskeskused enam ammu pelgalt kaupade müügile orienteeritud, vaid üha olulisema tõmbejõuga on erinevad teenused. „Traditsiooniliste teenuste kõrval, nagu näiteks panga-, side- ja iluteenused, tõuseb üha enam toidu- ning meelelahutuskohtade tähtsus. Kino ja restoranid annavad keskustele palju lisaväärtust, mida klient hindab kõrgelt,“ rääkis Kersten Jõgi.
„Sel aastal uurisime lisaks kaupadele ka teenuste tarbimist. Tänu erinevate teenuste pakkumisele võidavad kõige rohkem kliente juurde just meelelahutusele orienteeritud keskused nagu Mustamäe Keskus ja Solaris – mõlemad pakuvad nii kinoelamust kui ka head söögikohtade valikut. Mustamäe ja Solarise puhul saab ühe kliendimagnetina välja tuua ka Lido olemasolu,“ lisas Kersten Jõgi.
Kaubanduskeskuste TOP 5 | Parim tööstuskaupade ostukoht Tallinnas | ||
2017. a | 2016. a | 2015. a | |
Ülemiste keskus | 32% | 31% | 26% |
Rocca al Mare Keskus | 25% | 28% | 25% |
Kristiine Keskus | 14% | 16% | 15% |
Järve Keskus | 9% | 9% | 9% |
Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga | 7% | 7% | 8% |
TOP10 | Teenused 2 kuu jooksul | Kaubad või teenused 2 kuu jooksul |
Ülemiste keskus | 15% | 39% |
Kristiine Keskus | 14% | 31% |
Rocca al Mare Keskus | 13% | 30% |
Lasnamäe Centrum | 9% | 18% |
Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga | 7% | 17% |
Järve Keskus | 6% | 15% |
Mustamäe Keskus | 14% | 15% |
Mustika Keskus | 4% | 13% |
Solaris | 11% | 13% |
Sikupilli Keskus | 3% | 9% |
Uuringu käigus küsitleti 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi august–september 2017 telefoniintervjuudena.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.