Ülemiste keskus on jätkuvalt Tallinna populaarseim kaubanduskeskus
06.10.2021
06.10.2021
Kantar Emori värskest Tallinna kaubanduskeskuste trendiuuringust selgub, et kuigi Covid-19 pandeemiast põhjustatult on e-ostmine hüppeliselt kasvanud, on kaubanduskeskuste tähtsus kaupade ja teenuste tarbimisel jätkuvalt kõrge. Ka elanike hinnangud suurematele keskustele on paranenud.
Keskuste nn külgetõmbejõud ehk kahe kuu jooksul keskustes ostlemas käinud elanike osakaalud ei ole viimastel aastatel muutunud. Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul on kaubanduskeskuste põhifookuses olevas moekaupade segmendis selliseid elanikke, kes üldse keskustes ostlemas ei käi, alla 15%, st et lõviosa elanikest ostab oma riided ja jalanõud jätkuvalt keskustest. „Suuremaid keskuseid tajutakse varasemast enam sõbralike, mugavate ja hea teenindusega ostlemiskohtadena, mis näitab füüsiliste ostukeskkondade suuremat emotsionaalset väärtust võrreldes veebist ostlemisega ning olulist rolli meeldiva kliendikogemuse kujundamisel,“ lisas Jõgi.
2021. aasta sügisel on Tallinna ja Harjumaa elanike seas populaarseim ostukoht jätkuvalt Ülemiste keskus, olles edumaad konkurentide ees veelgi kasvatanud. Ülemiste keskust peab parimaks 39 protsenti elanikest, olulise vahega järgneb Rocca al Mare Keskus 23 protsendiga ja Kristiine Keskus 12 protsendiga.
Ülemiste keskus on kõige tuntum kaubanduskeskus, millest on kahe kuu jooksul ostnud kaupu või teenuseid 35% piirkonna elanikest. Tegemist on ka maineliidriga, mis eristub konkurentsis kõige laiemat kaubavalikut pakkuva mugava kogu pere ostukohana. Aastaga on Ülemiste kuvand tugevnenud meeldiva ostukeskkonna, moodsate ja kvaliteetsete kaupade ja laia naisteriiete valiku osas. Naisteriiete poodidest on kõige eelistatumad H&M, Zara Woman ja Reserved.
Kaubanduskeskuste TOP 5 |
Parim tööstuskaupade ostukoht Tallinnas | ||
2021. a | 2020. a | 2019. a | |
Ülemiste Keskus | 39% | 32% | 31% |
Rocca al Mare Keskus | 23% | 21% | 22% |
Kristiine Keskus | 12% | 11% | 11% |
Järve Keskus | 10% | 9% | 10% |
Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga | 7% | 7% | 7% |
Kantar Emor kõnetas augustis telefonitsi 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat, valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.