Ülemiste keskuse edumaa on püsinud
18.10.2018
18.10.2018
Veel enne suuri muutusi Tallinna kaubandusturul kaardistas Kantar Emor konkurentsiolukorra siinsete kaubanduskeskuste vahel.
2018. aasta sügisel on Tallinna ja Harjumaa elanike seas ülekaalukalt populaarseim ostukoht jätkuvalt Ülemiste keskus, millest on kahe kuu jooksul ostnud kaupu kolmandik elanikest. Olulise vahega järgnevad Kristiine ja Rocca al Mare Keskus. “Kui viimastel aastatel püsis Kristiine ja Rocca al Mare Keskuse ostjaskond vaatamata Ülemiste keskuse kiirele kasvule suhteliselt stabiilsena, siis sel aastal on kõigi kolme liidri ostjaskond kitsenenud,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „See tähendab, et kui varasemalt osteldi aktiivselt mitmes keskuses, siis nüüd keskendutakse pigem ühele,“ selgitas Kersten Jõgi.
„Ülemiste keskus on ka maineliider, eristudes kõige moodsama ostukeskkonna ning laiemat kaubavalikut pakkuva kogu pere ostu- ja ajaveetmiskohana. Aastaga on Ülemiste keskuse kuvand veelgi tugevnenud ning edumaa teiste keskuste ees söögikohtade osas kasvanud,“ lisas Kersten Jõgi.
Kaubanduskeskustes asuvatest poodidest on klientidele kõige atraktiivsemad rõivapood H&M, jalatsipood NS King ning parfümeeria-kosmeetikapood I.L.U.
Kaubanduskeskuste TOP 5 |
Kaupade ostmine 2 kuu jooksul | ||||
2018. a | 2017. a | 2016. a | 2015. a | 2014. a | |
Ülemiste keskus | 33% | 35% | 33% | 30% | 21% |
Kristiine Keskus | 26% | 28% | 27% | 28% | 29% |
Rocca al Mare Keskus | 25% | 27% | 26% | 27% | 31% |
Lasnamäe Centrum | 17% | 16% | 18% | 16% | 17% |
Tallinna Kaubamaja koos Viru Keskusega | 17% | 15% | 17% | 17% | 18% |
Uuringu käigus küsitleti 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi august–september 2018 telefoniintervjuudena.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.