Ülemiste on populaarseim ostukeskus
25.10.2016
25.10.2016
2016. aasta sügisel on Tallinna ja Harjumaa elanike seas populaarseim ostukoht Ülemiste keskus, kust on kahe kuu jooksul ostnud tööstuskaupu 28% elanikest. Tegemist on ka maineliidriga, mis eristub kõige moodsamat ostukeskkonda ning laiemat kaubavalikut pakkuva kogu pere ostukohana, kus leidub ka häid söögikohti ning mõnusaid ajaveetmisvõimalusi.
Kui eelmise aasta sarnases uuringus oli näha olulise uuendus- ja laienduskuuri läbinud Ülemiste keskuse klientuuri hüppelist kasvu, siis ka tänavu on Ülemiste kasvuhoog jätkunud ning vahe teiste keskustega suurenenud. Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on Ülemiste kasv tulnud nii teiste suuremate keskuste arvelt kui ka elanike üldisest aktiivsuse kasvust erinevate keskuste külastamisel.
Kaubanduskeskuste TOP 5 | Ostnud tööstuskaupu 2 kuu jooksul | ||
2016. a | 2015. a | 2014. a | |
Ülemiste keskus | 28% | 25% | 14% |
Rocca al Mare Keskus | 21% | 22% | 25% |
Kristiine Keskus | 20% | 21% | 21% |
Tallinna Kaubamaja koos Viru Keskusega | 13% | 13% | 14% |
Lasnamäe Centrum | 9% | 8% | 8% |
Allikas: Kantar Emor. Tallinna kaubanduskeskuste konkurentsiseire 2014–2016
Sel aastal uuris Kantar Emor esmakordselt ka elanike eelistusi kaubanduskeskustes asuvate toitlustuskohtade osas. 70% elanikest on aasta jooksul külastanud kaubanduskeskustes asuvaid söögikohti, sh vähemalt paar korda kuus käib keskustes söömas 18% elanikest. Kõige sagedamini einestatakse Ülemiste keskuses, järgnevad Rocca la Mare, Kristiine Keskus ja Solaris. Kõige populaarsemaks söögikohaks on Lido, millele järgnevad olulise vahega Chopsticks, Babyback Ribs&BBQ ning Amps.
Uuringu käigus küsitleti 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi august–september 2016 telefoniintervjuudena.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.