Ülevaade raadio ja muusika kuulajaskonnast 2019. aasta esimesel poolaastal
22.08.2019
22.08.2019
Kantar Emori raadio- ja muusikakuulamise seire andmetel pühendasid Eesti elanikud 2019. aasta esimesel poolaastal raadio ja muusika kuulamisele keskmiselt 4 tundi ja 7 minutit päevas, see on peaaegu pool tundi vähem kui aasta tagasi.
Kantar Emori uuringuekspert Elvin Heinla selgitas: „Enim kulutati aega raadiojaamade kuulamisele – 2 tundi ja 32 minutit. Ajaliselt järgneva audioväljundina napsasid kuulajate ajast endale internetipõhised muusikateenused, millele kulub keskmiselt 42 minutit päevas. Salvestatud muusikat kuulatakse 16 minutit päevas ning raadiosaadete järelkuulamisele kulub keskmiselt 2 minutit.“
Ajaliselt pisut enam kui pool tundi jaotub ära erinevate raadiojaamade vahel surfamisele või tundmatule audiokanalile.
Eestlased kuulasid raadiokanaleid keskmiselt 2 tundi ja 55 minutit ning mitte-eestlased vastavalt 1 tund ja 45 minutit päevas.
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Vikerraadio | 146 000 | 14,3 |
2 | Sky Plus | 99 000 | 9,7 |
3 | Raadio Elmar | 83 000 | 8,1 |
4 | Star FM | 82 000 | 8,0 |
5 | Retro FM | 56 000 | 5,5 |
6 | Raadio Kuku | 53 000 | 5,2 |
7 | MyHits | 39 000 | 3,8 |
8 | Raadio 2 | 32 000 | 3,1 |
9 | Power Hit Radio | 27 000 | 2,6 |
10 | Klassikaraadio | 16 000 | 1,6 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.01.2019–30.06.2019
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Raadio 4 | 42 000 | 4,1 |
2 | Sky Raadio | 30 000 | 3,0 |
3 | Russkoje Radio | 28 000 | 2,8 |
4 | Narodnoje Radio | 26 000 | 2,5 |
5 | Jumor FM | 24 000 | 2,3 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.01.2019–30.06.2019
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.